איך מתבצע הליך הגירושין בקרב זוגות חד מיניים?

איך מתבצע הליך הגירושין בקרב זוגות חד מיניים? – ההלכה היהודית אינה מכירה בזוגות חד מיניים, אך אותם זוגות יכולים להתחתן בחו"ל ולהירשם כנשואים במשרד הפנים. homosexuality-81825_1280

בגלל שההלכה היהודית אינה מכירה בנישואיהן של זוגות חד מיניים, זוגות שרוצים להתגרש נתקלים לא פעם בקשיים רבים. ככלל, זוגות חד מיניים שהתחתנו בחו"ל, יכולים לנסוע בחזרה למדינה שבה התחתנו כדי להתגרש, אך גם במקרה זה לא מדובר בפיתרון אידיאלי, כיוון שהדבר לא תמיד מתאפשר לפי חוקי אותה מדינה והזוג יכול למצוא את עצמו בנישואים קתולים שלא לצורך.

אז מה כן ניתן לעשות?

כדי להכריע בעניינים הקשורים לגירושין כמו חלוקת הרכוש, מזונות או משמורת על הילדים, בני הזוג יכולים לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להתרת נישואין ולהיפרד.

בנוסף, במקרה של ילדים משותפים לבני הזוג, ההורה הביולוגי הוא שיקבל את המשמורת עליו – ללא קשר למהות הקשר של הילד עם ההורה השני. לכן כדאי מראש לסכם מה קורה עם הילדים במצב של גירושין באמצעות חתימה על הסכם לחיים משותפים.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: