האם חוסר אהבה הנו עילה מוצדקת לגירושין?

לחזור לגרוש האם חוסר אהבה הנו עילה מוצדקת לגירושין?  – גירושין הם אף פעם לא הליך שנעים להיות בו, וכשאין עילה מוצדקת לגט הליך הגירושין יכול להיות ארוך ומייגע עבור שני בני הזוג. על פי החוק הישראלי לא כל עילה מחייבת בגט, ויש עילות מסוימות מאוד שנתפסות מוצדקות על ידי בית הדין הרבני למתן גט, ביניהן:

  • אחד מבני הזוג מסרב לקיים יחסי ישות ללא כל סיבה מוצדקת.
  • אחד מבני הזוג לוקה במום, אותו הסתיר מהצד השני לפני הנישואין.
  • בעל המסרב לשלם דמי מזונות, למרות שיש לו את היכולת הכלכלית לכך.

כאמור, אחד המקרים לעיל אכן נחשבים כעילה מוצדקת לגט, אך מה קורה כאשר בני הזוג מפסיקים לאהוב אחד את השני ומחליטים להתגרש כדי להמשיך הלאה בחייהם?

עו"ד גירושין רן רייכמן מסביר כי במקרים אלו, חוסר אהבה או אי התאמה בין בני הזוג אינם מהווים עילה מוצדקת לגירושין ולמתן גט. יתרה מכך, בית הדין הרבני יכול לתפוס טענות אלו כמניפולציות ומאבקי כוחות בתוך מסגרת הנישואין, אשר אין מאחוריהן כוונה אמתית להתגרש. על כן, אם אחד מהצדדים כבר לא אוהב את השני, אך השני מעוניין להישאר נשוי, ייתכן כי לא יוכלו להתגרש בישראל, אלא אם יוכיחו כי קיימת עילה מוצדקת לגירושין תוך הבאת דוגמאות המוכיחות את העילה.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: