האם לתת אמון בבן זוגי שרוצה להחתים אותי על חוזה דרקוני?

האם לתת אמון בבן זוגי שרוצה להחתים אותי על חוזה דרקוני? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מתחום ההסכמים:

"שלום עורך דין רייכמן, שמי יעל מהצפון. לפני כשנה הכרתי את בן זוגי באתר היכרויות. כחצי שנה אחרי שהכרנו כבר התחתנו והתכוונו להקים בית בישראל. לצערי, התחלנו לריב על דברים קטנים והריבים התלקחו לסכסוך רציני מאוד. אני מאוד רוצה לפתור את הבעיות ולחזור לנסות להקים משפחה יחד. גם בן זוגי רוצה אבל אמו 'מחממת אותו' נגדי ועכשיו הוא דורש על הסכם דרקוני על מנת שנסכים לחזור לחיות יחדיו. הוא מבקש כי ברגע שיבקש להתגרש אסכים מיד, הוא יקבל שליטה מלאה על כל כספנו ושאוותר על כתובתי. זה נשמע כאילו הוא מחתים אותי על הסכם גירושין על מנת לחזור, לא? מה עליי לעשות, לתת בו אמון או שזה אבוד?"

צפו בקטע:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

התביעה או מצב של שלום בית, הוא מצב שצריך להתבצע בתום לב ובכנות. לפי הנתונים שאת מתארת, בן זוגך למעשה מכין 'תכנית מגירה' כאשר הוא מבקש לחזור אלייך לתקופה מוגבלת כדי שפרק הגירושין, יהיה בתנאים מיטביים וטובים יותר: הוא לא יצטרך לשלם כתובה, לא תוכלי להתנגד לגירושין. המדובר למעשה לצאת מנקודת המצב שבה הוא נמצא כרגע ולהתחיל בנקודת פתיחה טובה יותר.

התנאים שהוא מציב בפנייך הם תנאים בלתי הגיוניים, בליתי מוסריים ובליתי חוקיים, כאשר יש לכם חשבון בנק משותף והוא מבקש לעשות שליטה מוחלטת בחשבון – המדובר בדרישה לא לגיטימית שמקפחת את הזכויות שלך. קשה לי להאמין שבית דין יראה במקרה כזה התנהגות או התנהלות בתום לב לצורך שלום הבית, מה שהייתי מציע לך בצער, זה להבין שפניו של בעלך הם לא באמת לשלום בית.

הייתי מציע לך להגיש תביעת שלום בית ולחלופין גירושין. בית הדין יבחן את תום ליבו, אם הוא באמת רוצה שלום בית, הם יכולים למנות לכם יועצת נישואין, אבל אם בית הדין הרבני יתרשם, כפי שאני מתרשם מהנתונים, שכוונותיו אינן כנות בית הדין לא יפטור אותו מהכתובה ויחייב אותו לשלם לך אותה, כפי שאכן מגיע לך. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: