האם מגיעים מזונות לאישה ידועה בציבור?

ידועה בציבור האם מגיעים מזונות לאישה ידועה בציבור? – ידועים בציבור הם בני זוג המנהלים משק בית משותף והמנהלים חיי משפחה וסוגיות רבות הקשורות לציבור זה מגיעות לפתחם של עו"ד משפחה. 

ידועים בציבור אינם צריכים להוכיח שיתוף כלשהו ברכוש (שיתוף רכושי). עם זאת, לאחר פרידתם של ידועים בציבור בן/בת זוגם רשאים למזונות בהוכחת הסעיפים הבאים:

  1. הסתמכות כלכלית של הצד החלש (גבר או אישה) בבן/בת הזוג הנחשב/ת כידוע/ה בציבור.
  2. הסכם כלשהו שבו התחייב האדם (גבר או אישה) לזון ולתמוך בבן/בת הזוג. הסכם שכזה אינו חייב להיות בכתב (כדוגמת הסכם ממון) והוא יכול להיות הסכם מכללא, כלומר : הסכם שבעל פה.

במקרה שבו מוכיחים שני הסעיפים לעיל, זכאי הידוע/ה בציבור למזונות לתקופה עליה יחליט בית המשפט. תקופה זו נקבעת בהתאם לנסיבות שמשתנות ממקרה אחד למשנהו.

כמו כן, ידועים בציבור שנפרדו אינם מזכים את בן/בת הזוג ברכושם של מי מהם. כלומר: ידועים בציבור אינם מקבלים זכויות אוטומטיות ברכוש של בן/בת הזוג אם היה רכוש כלשהו. במקרה של רכוש יש להוכיח כוונת שיתוף בין הידועים בציבור, כלומר, שבן/בת הזוג התכוון לשתף את בן/בת זוגו ברכוש כלשהו: נכס נדל"ני, ניירות ערך וכו'.

אמנם בתי המשפט מקלים על ההגדרה של ידועים בציבור, אך התנאים לשיתוף רכושי מוחמרים. לכן, כל מקרה של פרידת ידועים בציבור נדון בנפרד ובכל מקרה לגופו נקבעת זכות למזונות ולשיתוף רכושי.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: