האם ניתן לבטל צוואה בטענה של חוסר הגינות?

צוואות וירושות - טענת חוסר הגינות

האם ניתן לבטל צוואה בטענה של חוסר הגינות? – משרד עו"ד רייכמן, העוסק בתחום צוואות וירושות, בוחן צוואות רבות ואף מסייע ללקוחותיו לתקוף צוואות באמצעות הגשת התנגדות לבקשה לצו קיום צוואה. במקרים רבים ישנה חוסר השלמה של אחד או יותר מילדיו של המצווה, לפיו הוא קופח ולא קיבל את החלק שאותו חשב שיקבל, או נושל באופן מוחלט מהצוואה. הדבר נפוץ במיוחד כאשר היחסים בין המצווה לבין ילדו קשים.

במקרה שבו היחסים אינם תקינים, עולה טענת חוסר ההגינות מצד הילד המקופח ועשויות להישמע מצידו טענות על השפעה בלתי הוגנת מצד אחד / יותר מהיורשים. האם אפשרי לבטל צוואה בעקבות טענה זו? התשובה היא שקשה מאוד לעשות זאת, מכיוון שכדי שבית המשפט יקבל את הטענה, על הילד להוכיח כי המנוח היה תלוי ביורש/ים ולא היה עצמאי, ושהיורש/ים ניתק/ו את הילד ממנו. בנוגע לטענת ההגינות, נראה כי בית המשפט צפוי לקבל את הצוואה משום שהיחסים בין ההורה לילד המקופח היו עכורים. לכן, נראה שבמקרים שבהם היחסים אינם תקינים, קשה עד בלתי אפשרי להביא לביטול צוואה.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: