האם עליי לשלם מזונות לבת שניתקה איתי את הקשר?

האם עליי לשלם מזונות לבת שניתקה איתי את הקשר? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום המזונות:

שלום לעו"ד רייכמן, אני גרוש מזה 10 שנים ולנו בת משותפת בת 16 שנה. כשהתגרשנו אשתי קיבלה משמורת מלאה ואני קיבלתי סוף שבוע שני ויום במהלך השבוע. הבעיה היא שאשתי מטפטפת לבת רעל ושנאה. כבר בהתחלה הביקורים היו מאוד קשים, ועם הזמן נותר נתק וריחוק ביני ובין הבת. היום ביתי מסרבת להיפגש עמי ולהיות בכל סוג של קשר. אני ממש נואש מהמצב ולא מבין אם עליי לשלם מזונות לבת שמתנכרת לי עד כדי כך. אשתי מתפרנסת מצוין והן לא ירעבו בלי תשלום המזונות שלי. האם אני יכול להעניש את הבת על ההתנהגות שלה ולהפסיק לממן אותה?

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

תראה, קודם כל אני שומע מהשאלה שלך את כאבך כאבא. המטרה המרכזית שלך היא לא לנקוט צעד עונשי אלא ליהנות מהקרבה שלך לבת שלך, שתוכלו לרקום מחדש את הקשר ביניכם, וזו המטרה שאליה אתה חותר.

יש פתרון והוא משפטי. בית המשפט מכיר בעובדה די שכיחה שבמערכות של גירושין אחד מההורים לא פעם מערב או מנצל את אחד הילדים במסגרת הסכסוך, באופן שמנכר את הילדים מההורה האחר. החוכמה היא להוציא את הילדים מהסכסוך אך לא תמיד זה קורה. התשובה היא שאתה בהחלט יכול להגיש לבית המשפט תביעה, להכריז על הבת כילדה מרדנית, משמעות הדבר היא שהילד מסרב להיות בקשר עם ההורה האחר, בית המשפט עשוי לראות בו כילד מרדן השולל את זכותו למזונות.

בית המשפט לא ימהר להוציא הכרזה כזאת. בית המשפט קודם כל יבדוק מה הסיבה לכך שהילד מסרב להיות בקשר, כאשר הילד מעל גיל 6. בית המשפט ימנה פקיד סעד שיבדוק מה הסיבה האמיתית בעטיה הבת מסרבת להיות בקשר. אם הסיבה היא פעולות שלך כנגד הבת והאשמה נעוצה בך, הילדה לא תוכרז כמרדנית. אם מדובר בהסתה של האם, בית המשפט גם אז יתווה הליך טיפולי, ייתן אפשרות לילדה לחזור לשקם איתך את הקשר – ורק במקרה שכלו כל הקיצים הוא עלול להכריז על מרדנות.

במקרה כזה הוא לא יבטל את המזונות אלא יקבע אותם למזונות מינימום. יש פתרון יצרתי שאני מציע לך לעשות: ראשית, לפנות לבית המשפט ולבקש מתווה טיפולי לך ולבתך. יש פסק דין חדש שניתן על ידי כבוד השופטת שטיין בראשל"צ, שקבע מתווה מעניין. השופטת הנכבדה הציעה שהמזונות ינותבו לחשבון נאמנות עבור הבת וככל שהיא תחזק את הקשר ותשקם את הקשר עם האבא, הם יופנו לטובת הבת. ולכן אני מציע לך לדרוש מבית המשפט לפתוח חשבון נאמנות ולהפקיד שם את הכסף.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: