הסכם ממון בין ידועים בציבור

הסכם ממון בין ידועים בציבור – על פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 4% מהזוגות בישראל חיים כידועים בציבור, כלומר לא נשואים. זוגות אלו מעדיפים לא להינשא בבתי הדין הרבניים או בנישואים אזרחיים, ממספר סיבות שיכולות להיות קשורות בנסיבות אידאולוגיות, כאלו שלא מוצאים לנכון להינשא (פרק ב'), בני זוג חד מיניים ובני זוג שמנועים להינשא בבתי הדין הרבניים (כהן וגרושה, ילד ממזר וכו').

זוגות אלו יכולים להיחשב כידועים בציבור אם מתקיימים התנאים הבאים כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון.

חיי אישות כבעל ואישה – יחסים אשר מושתתים על יחס של חיבה, אהבה ונאמנות שמראה את קשירת הגורלות של בני הזוג אחד בשני.

ניהול משק בית משותף – משק בית משותף מוגדר ככזה שלא נוצר מתוך צרכים אישיים או כדאיות כספית (שותפים לדירה), אלא כפועל יוצא של חיי משפחה משותפים.

ההבדל הבולט מבחינה משפטית בין ידועים לציבור בישראל לזוגות נשואים, הוא במקרה של סכסוך משפטי. במקרה שכזה יאלצו בני הזוג להוכיח תחילה כי הם ידועים בציבור ויצטרכו להמציא הוכחות למועד הפיכתם לכאלה ומשך הישארותם יחד.

חוק יחסי הממון והסכם ממון בין ידועים בציבור

חוק יחסי הממון קובע את אופן חלוקת הרכוש בין ידועים בציבור. אם ישנו רצון לערוך הסדר שונה ממה שקבוע שבחוק יחסי הממון, יש לערוך הסכם ממון בעריכת עורך דין לענייני משפחה. הסכם ממון הוא למעשה הסכם שנועד להסדיר את החלוקה הכלכלית בין בני הזוג לאחר הגירושין. ההסכם נחתם בדרך כלל טרם החתונה כאשר מדובר בזוגות נשואים או לנוכח ההבנה כי בני הזוג מעוניינים לחיות יחד, כאשר מדובר בזוגות לא נשואים הנקראים ידועים בציבור.

הסכם ממון בין ידועים בציבור – מה אומר חוק יחסי הממון?

חוק יחסי הממון חל בשנת 1974 על כל הזוגות שנישאו לאחר תחילת שנה זו. החוק קובע כי כל מה שנצבר במהלך הנישואים על ידי הזוג שייכים לשניהם. עם זאת כל מה שאחד מבני הזוג קיבל במתנה או בירושה שייך לו. כמו כן, נכסים שהיו לכל אחד מהצדדים טרם הנישואין לא יהיו שייכים לשניהם. מי שרוצה לייצר הסכם אחר יצטרך לערוך הסכם ממון בליווי ובערכית עורך דין משפחה.

הסכם ממון ידועים בציבור הוא הסכם שמקבל תוקף על ידי בתי המשפט למשפחה עבור הסכמים  אשר נערכו וגובשו בין בני זוג הידועים בציבור ואשר לא נישאו. הסכמים אלה נקראים "הסכמים לחיים משותפים". על ידי כך הושוו מצבם של ידועים בציבור ביחס לזוגות נשואים בכל הקשור למתן תוקף של פסה"ד לחוזה הסכמי אשר נערך בין הצדדים.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: