הקשר בין דמי מזונות וגניבת זרע

laboratory-313866_1280 כולנו רוצים לחשוב שהיריון הוא תוצאה של מערכת יחסים בין שני אנשים שאוהבים אחד את השני, אך ישנם לא מעט מקרים בהם נשים נכנסות להיריון במרמה, ללא ידיעתו או הסכמתו של האב, כתוצאה מ'גניבת זרע'. ואם לא די בכך, אותן נשים תובעות דמי מזונות מהגבר, ובית המשפט מצדו מחייב בתשלומי דמי מזונות גם במקרים של גניבת זרע, שכן בעיניו, תופעה זו אינה עבירה שיש לתת עליה את הדין.

גישת בית המשפט במקרים אלו היא כי הגבר אחראי באופן מלא על גופו, והיה מעורב באופן אקטיבי במעשה, ועליו לשאת באחריות לכל מהלך טבעי שעלול להיווצר מיחסים עם בת זוגו. בית המשפט אינו מתייחס להיתכנות כי הגבר נוצל ע"י האישה, אלא תופס את האב כאחראי על כלכלתם ורווחתם של ילדיו, ואין זה משנה מהן הנסיבות שהביאו ללידתם.

יחד עם זאת, הגבר רשאי להגיש תביעת נזיקין נגד האישה אם הוא סבור כי האישה שיקרה לו ורימתה אותו. במהלך התביעה עליו להוכיח כי אכן 'נגנב' ממנו זרע במרמה והונאה, ושנגרם לו נזק כלכלי ו/או נפשי כתוצאה מנסיבות המקרה.

עו"ד משפחה רן רייכמן מסביר כי ככלל, הגבר אינו יכול להימנע מתשלום מזונות ילדים בגין גניבת זרע, אלא אם הוכיח אחרת מול בית המשפט, ויתרה מכך – הוא אינו יכול לכפות על האישה לבצע הפלה, זאת מכיוון שהחוק מאפשר לה את הזכות להחליט על שלמות גופה ובריאותה, בלי קשר לתפקידו של האב.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: