כיצד בדרך כלל מתנהלות פגישות הגישור?

כיצד בדרך כלל מתנהלות פגישות הגישור?

כאשר בני זוג מתכוונים לפתוח בהליך גירושין – עומדות בפניהם שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה היא לעבור את ההליך הביורוקרטי הארוך, שכולל בתוכו בין היתר פנייה ליחידת הסיוע, פגישות עם עובדת סוציאלית ובהמשך, אם אין הסכמה, הליכים משפטיים ודיונים בבתי משפט ובבתי דין רבניים. מטבע ההליך הביורוקרטי, הזמן שיעבור עד להכרעה יהיה ארוך ובמהלכו יתבזבזו משאבים כלכליים ונפשיים לשני הצדדים.

האפשרות השנייה היא פנייה להליך גישור – דרך לא משפטית לפתרון המחלוקות שיכולה להתבצע בזמן קצר מאוד, במקרים מסוימים, ובעלות נמוכה באופן משמעותי.

כיצד מתנהלת הפגישה?

בשלב הראשון, כאשר מגיע הזוג, מתבצעת שיחת היכרות עם המגשר והצדדים השותפים להליך הגישור. לאחר מכן יבוא הסבר על השלבים שעומדים להתבצע כחלק מהליך הגישור, שלבים כמו פגישות נפרדות, משותפות, מרכיב הסודיות וכו'. כשיסתיים ההסבר, יתחיל אחד חדש על הסכם הגירושין שניתן להפיק מהליך הגישור. חשוב להבין שהמגשר יפעל על מנת להשכין אווירה טובה בין הצדדים תוך כדי התהליך. לאחר מתן ההסכמה להליך הגישור ע"י שני בני הזוג, נעבור לשלב השני.

בשלב השני יתמקדו בסוגיות עליהן בני הזוג לא מסכימים. הדרך בה יוצגו הסוגיות תהיה תואמת לנקודות המבט של הצדדים. בדיון על הנקודות בהן יש חוסר הסכמה, תהיה הזדמנות לכל צד לשמוע את הצד שמולו ובכך stockimages

לקבל תמונה בהירה יותר של מצב ההסכם ביניהם.

בשלב השלישי יבצע המגשר סיכום של טענות שני הצדדים, תוך מתן אוזן קשבת לשינויים או אי הבנות שיכלו לקרות. דבר זה מאפשר לצדדים להגיע להסכם ששניהם עומדים מאחוריו בלב שלם, ולתת למגשר הזדמנות נוספת לחדד את הבנת הטיעונים של בני הזוג. בסופו של שלב זה, יסכם המגשר את כל הנקודות עליהם מסכימים בני הזוג ואת הנקודות עליהם לא מסכימים.

בשלב הרביעי, יביא המגשר את תכנית הגישור אל הפועל דרך הגדרתה. לאחר שיעשה את זה, יקבע את תכנית הפעולה ויתעדף סוגיות חשובות יותר לסדר היום. לאחר מכן יערך סיכום שיכלול תכנית פעולה לשני הצדדים ובה צעדים שונים שהם צריכים לבצע.

כמובן שפגישות גישור אינן מובילות בוודאות לפתרון המחלוקות בין שני בני הזוג, ובמקרים מסוימים יבוצע גם גישור גירושין, שמטרתו להיטיב עם שני הצדדים ובמיוחד אם לשניים ילדים קטינים משותפים.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: