ידוע בציבור טוען לשיתוף בדירת הצד השני – מה הדין?

הסכם ממון ידועים בציבור ידוע בציבור טוען לשיתוף בדירת הצד השני – מה הדין? – מקרים רבים המגיעים לפתחו של בית המשפט למשפחה נוגעים לסוגיות ידועים בציבור ורכוש במקרים של פרידה. אחת הדוגמאות הנפוצות היא חיים משותפים ללא נישואין של שני בני זוג בדירה השייכת לאחד הצדדים שאותה השיג לפני הקשר. כאשר חו"ח מתגלעות מחלוקות בין הצדדים שמובילות לפרידה, עולה השאלה אם הצד שהדירה אינה שייכת לו, זכאי לחצי מהרכוש של בן הזוג האחר, כולל חצי מהדירה, במקרה שאין הסכם כלשהו.

במקרים של ידועים בציבור, מכיוון שהדירה הושגה לפני שהשניים החלו בקשר, על הצד המעוניין לטעון לשיתוף בדירה להוכיח שהשקיע כספים בהשבחה של הדירה ובשיפוצים שנערכו בה. אם יוכח שהושקעו כספים, הצד יוכל להחזיר חצי מההשקעה בכספים שהושקעו בדירה.

המסקנה ממקרים מסוג זה היא לערוך הסכם חיים משותפים – שהוא מעין הסכם ממון לידועים בציבור, ובו יהיה אפשרי להסדיר את ההפרדה הרכושית בין הצדדים כפי שרואים לנכון בתחילת הקשר.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: