מתוך רייכמן ושנירר: יש דבר כזה גירושין טובים?

יש דבר כזה גירושין טובים? – במהלך תכנית הרדיו רייכמן ושנירר, המשודרת מדי שבוע ב-102FM התייחסו עורך דין גירושין רן רייכמן ולאה שנירר לתכנית טלוויזיה שדנה בשאלה: גירושין טובים – יש חיה כזאת?

"יש נטייה בציבור לחשוב שעורכי הדין הם אלה שמלבים את הסכסוך ואת המתח בין בני הזוג, ולכן הכנסת חוקקה חוק גישור חובה שנקרא 'חוק להסדר התדיינות'", מסביר עו"ד רייכמן, "באמצעות החקיקה המדינה בעצם אומרת לאזרח שאם זוג רוצה להתגרש הוא צריך לעבור קודם תהליך של גישור חובה, ואולי כך יצליחו להסתדר בלי עורכי דין שיגזלו את כספם. עם הזמן אנו רואים שיישוב הסכסוך לא באמת מצליח, שהרי מי שבאמת רצה לסיים את הסכסוך בהליך של גישור לא היה זקוק לחוק ולא היה זקוק למדינה שתכפה עליו ללכת להליך של גישור."

"אני אומר שיש מקרים שאין יותר על מה להילחם, אין צורך בעורך דין שיפתור את הבעיה אלא פשוט הולכים לעורך דין, עושים את ההסכמים ובזאת מסיימים. הבעיות האמיתיות מתחילות כשהצדדים לא מסתדרים, וצד אחד מנסה לגזול ומנסים לקחת את הילדים אחד מהשנייה. עניין הגישור הוא עניין נכון, תמיד צריך לשאוף להגיע להסכמות ולסיים את הסכסוך, השאלה היא מהו העיתוי הנכון", אומר עו"ד רן רייכמן העוסק בדיני משפחה.

בנוסף, רייכמן טוען כי יש הרבה מקרים בהם בני הזוג יוצאים פגועים ממערכת היחסים ולא בשלים להגיע לגישור, ולכן גישור לא יעזור להם להגיע להסדר. "גירושין יכולים להיות טובים ומצוינים כל עוד יש כבוד הדדי בין הצדדים, יש הבנה שלצד האחר הזכות לחיות חיים טובים גם אחרי הגירושין ולכן תמיד צריך לחתור לפתור את הבעיות בדרכי נועם – אבל אם זה לא עובד לפנות לגירושין".

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: