כיצד ניתן להוריש דירה בקיבוץ?

2006-3 כיצד ניתן להוריש דירה בקיבוץ? – בשנים האחרונות קיבוצים רבים עוברים למסגרת של קיבוץ מתחדש במסגרת תהליך של הפרטה, וחברי הקיבוץ כבר לא מחזיקים בחלקים שווים בנכסי הקיבוץ, אלא רשאים להחזיק באופן אישי קניין פרטי.

בקיבוץ המתחדש ישנם נכסים הניתנים להעברה בירושה, בהתאם להחלטת הקיבוץ ושיעור ההפרטה שעבר הקיבוץ. ככלל, כל חבר קיבוץ רשאי להוריש את קניינו הפרטי בהתאם לרצונו ושיקול דעתו האישי, לרבות נכסי נדל"ן בתוך הקיבוץ, חשבונות בנק וכדומה. אם בקיבוץ הוסכם על שיוך דירות, ניתן להעביר דירות למגורים בירושה, בהתאם לרמת השיוך שנקבע בקיבוץ. באשר לשיוך בתים פנימי, לחבר קיבוץ יש בעלות רק על בית המגורים ולא על הקרקע, ולכן ע"פ חוק אינו יכול להוריש את השטח שעליו הוא מתגורר, אלא רק את הבית עצמו.

במידה והיורש מעוניין גם בקרקע, הוא יהיה מחויב לרכוש את הקרקע  ממנהל מקרקעי ישראל, ורק אז ניתן יהיה לשייך את הקרקע לחבר קיבוץ. אם המגרש כבר נרכש כדין, היורש יכול לרשת גם את הקרקע וגם את בית המגורים שעליו.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: