האם אני יכולה לתבוע מזונות במקרה של משמורת משותפת?

האם אני יכולה לתבוע מזונות במקרה של משמורת משותפת? – בעונה ה- 2 של התכנית פרקליטים עד הבית קיבל עו"ד לענייני משפחה רן רייכמן שאלה בנוגע לתביעת מזונות במצב של משמורת משותפת:

אני אמא ל-4 ילדים ונפרדתי מבעלי לפני שנתיים ומאז אנחנו בהליכים משפטיים. כל אחד מאתנו חי כבר עם בן זוג אחר ועם ילדיו של בן הזוג מנישואיו הראשונים.

מזה חצי שנה, שניים מהילדים המשותפים שלנו במשמורת שלי ושניים מהילדים האחרים במשמורת שלו ואנחנו מרוויחים בערך אותו הדבר, האם אני יכולה לתבוע ממנו מזונות במצב כזה?

צפו בקטע: עו"ד רן רייכמן עונה:

זוהי שאלה מאוד מעניינת אשר מעסיקה הרבה מאוד זוגות גרושים שמחזיקים ילדים משותפים לאור העובדה שביולי 2017, ניתן פס"ד ע"י ביהמ"ש העליון שמהווה מהפכה של ממש בתחום המזונות בדיני המשפחה – אין יותר חובה אבסולוטית של האב במקרה של משמורת משותפת על ילדים בגילאים 6-15.

אין ברשותי מספיק נתונים להפרשים בשכר, אך במקרה של שכר דומה, רוב הסיכויים שביהמ"ש יקבע שהמזונות עבור 2 הילדים שנמצאים בחזקתך ישולמו על ידך והאב ישלם מזונות עבור 2 הילדים שנמצאים בחזקתו.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: