מה ניתן לעשות אם ילד להורה גרוש מנתק עימו קשר?

ניכור הורי מה ניתן לעשות אם ילד להורה גרוש מנתק עימו קשר? – בית המשפט מכיר בתופעה של ניכור הורי, כלומר תופעה שבה אחד הצדדים בסכסוך הגירושין (אב או אם) מערב ו/או מנצל את הילדים באופן שמביא לניכור של הילדים מן ההורה השני (אב או אם). תופעה זו חמורה במיוחד אם ההורה הנפגע הוא זה שמשלם דמי מזונות עבור הילד.

בית המשפט מתיר להורה שסובל מהניכור להגיש תביעה להכריז על הילד כמרדן. הכרזה זו  שוללת את זכותו של הילד לקבל דמי מזונות במידה והם משולמים ע"י הצד הנפגע או מפחיתה אותם למינימום שנקבע ע"פ חוק. עם זאת, הכרזה כזו אינה נעשית בקלות והיא למעשה האפשרות האחרונה אותה מבצע בית המשפט אם כשלו כל האפשרויות האחרונות אותן הוא הציע:

  1. בדיקת הסיבות לניכור וזאת אם הילד עבר את גיל 6. בדיקה זו נעשית ע"י פקיד סעד, עובד סוציאלי שמומחה לעניין זה. אם נקבע שהסיבות לניכור הם באשמת הצד שלכאורה נפגע מכך – לא תהיה הכרזה על מרדנות.
  2. תהליך טיפולי לצורך שיקום הקשר שניזוק עקב הניכור ההורי, למשל: מרכזי קשר.

בית המשפט רשאי עם זאת להציע פתרון שלישי כמו בפסק הדין של השופטת שטיין בראשון לציון שלפיו דמי המזונות במקרה של ניכור הורי יועברו לחשבון נאמנות, כך שהם יינתנו לילד רק במידה ושוקמו היחסים עם ההורה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: