מה ניתן לעשות עם אב שמסית את הילדים כנגד האם?

מה ניתן לעשות עם אב שמסית את הילדים כנגד האם? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום משמורת:

"עורך דין רן רייכמן שלום רב, שמי עידית מהצפון. אחרי 10 שנות נישואין התגרשנו, יש לנו 3 בנים, בגילאים 5, 8 ו-12. הילדים ישנים אצלי 3 ימים ואצל אביהם 3 ימים נוספים כאשר סופי השבוע מתחלקים שבוע-שבוע. בהתחלה החלוקה עבדה טוב, אלא שהגרוש שלי לא מפסיק להכפיש אותי באוזניי הילדים, ואחר כך הם חוזרים אליי הביתה כועסים ומתעמתים איתי. הנושא החמיר בשבועות האחרונים, עד שבני הגדול מסרב לחזור אליי ומעדיף להישאר אצל אביו. האב טוען שזה רצונו ושעליי לכבד אותו. מה אני יכולה לעשות? איך למנוע מבעלי לשעבר להסית את הילדים נגדי? והאם הבן שלי באמת יכול להחליט שהוא נשאר אצל אביו?".

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

אני מציע לך קודם כל לנסות לדבר על הילד 'אחד על אחד', בסביבה הטבעית שלו, בלי שירגיש בלחץ, אולי אפילו תוך כדי משחק -ולנסות לראות מה מפריע לו, מה על ליבו ומה הסיבה שבגינה הוא מסרב לחזור הביתה. אם אכן תתרשמי כי מדובר בהסתה אז אנחנו נמצאים באופרה אחרת לגמרי. במקרה כזה צריך לבחון מה הבסיס המשפטי לחלוקת הימים השוויונית בינך לבין הגרוש – אם זה נקבע במסגרת הסכם או שהסכמתם בהסכמה לחלק כך את הימים. אם מדובר בהסכם, העבודה שהוא לא מחזיר את הילד, מהווה ביזיון של פסק דין או הסכם, ואת רשאית לנקוט הליך משפטי של הטלת סנקציה כספית על האב, בגין ביזיון ההסכם.

מה שהייתי מציע לך הוא להגיש תביעה לבית המשפט מכוח חוק הכשרות המשפטית ולבקש מבית המשפט מספר דברים. ראשית, תפיסת העולם המשפטים היום ובבתי המשפט היא שילד בן 12 הנו אדם לכל דבר ועניין ויש לשמוע את דעתו. בית המשפט בסיוע אנשי מקצוע, יודע להבחין מתי מגרונו של הילד נשמע קולו של האב ומתי מגרונו של הילד זה קולו שלו.

כאשר מומחה של בית המשפט יקבע שהילד מבטא מגרונו את דברי האב, יהיה מדובר בניכור הורי – למעשה מדובר בהפעלת לחצים פסיכולוגיים על הילד, כדי להכחיד את דמותך כאם. אני ממליץ לך להגיש תביעה מכוח חוק הכשרות המשפטית. תבקשי מבית המשפט להיפגש עם הילד. יש היום תיקון בתקנות שמאפשרות לילד להיפגש עם בתי המשפט. המפגש נעשה איתם במקום שנקרא יחידת הסיוע. אולי אף פסיכולוג של יחידת הסיוע ידבר עם הילד, ויש הרבה שופטים שנפגשים עם ילדים.

השופט מתרשם מהילד ורואה באמת מה מקור הבעיה שלו. בית המשפט במקרה כזה מציע תכנית כפולה: גם תכנית טיפולית עם איש מקצוע שמציע לשקם את הקשר בינך לבין הילד וגם הטלת אחריות על האב, מקום בו בית המשפט מתרשם שהאב מסית את הילד, ויכול להטיל עליו גם סנקציה כספית בגין כל הפרעה והפרעה של הסדר הראיה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: