מירוץ הסמכויות – באילו מקרים יש לתבוע בערכאה כזו ולא אחרת?

מירוץ הסמכויות באילו מקרים יש לתבוע בערכאה כזו ולא אחרת? – הסמכות לדון בעניינים הכרוכים בגירושי בני זוג, דהיינו ענייני רכוש, מזונות אישה, משמורת ילדים וחינוכם, מסורה באופן מקביל הן לבית המשפט לענייני משפחה והן לבית הדין הרבני. באילו מקרים יש לתבוע בערכאה כזו ולא אחרת?

1904127_657912654250853_726233992_n קבלו טיפ מעו"ד רן רייכמן – בעוד שענייני משמורת ילדים כרוך מעצם טיבו וטבעו בתביעת הבעל לגירושין ואין הבעל צריך לכרוך עניינים אלו באופן מפורש, ביתר העניינים – דהיינו בסוגיית מזונות האישה, וענייני הרכוש, על מנת שבית הדין ירכוש סמכות שיפוט ייחודית נדרשת כריכה מפורשת.

יודגש כי לא ניתן לכרוך לתביעת הגירושין את מזונות הילדים ואלו לעולם בסמכותו של ביהמ"ש לענייני משפחה, אלא אם ניתנה הסכמה מפורשת של שני בני הזוג, כי מזונות הקטינים יידונו בפני בית הדין הרבני.

על פי הדין, כאשר אחת משתי הערכאות –בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה – קנתה סמכות לדון בעניין שנתבע בפניה, לא תדון באותו העניין הערכאה האחרת אף אם נתונה לה סמכות מקבילה. בכל מקרה, יש לבחור בקפידה את עורך הדין שילווה אתכם בתהליך חשוב וקריטי זה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: