עד כמה חמורות עלולות להיות הסנקציות על סרבני גט?

hands-1246170_1280 עד כמה חמורות עלולות להיות הסנקציות על סרבני גט? – אחת הסוגיות הכאובות הנידונות בבית הדין הרבני הנה סרבנות גט. כדי למנוע סרבנות גט, רשאי להטיל בית הדין הרבני סנקציות שונות על בן הזוג הסרבן וכן צווי הגבלה. לסרבנית גט קיימת הקלה בעניין ובית הדין הרבני יכול להטיל עליה צווי הגבלה בלבד ורק באישור נשיא בית הדין.

כפי שעו"ד גירושין רבים יכולים להעיד בתיקים בהם ייצגו, סרבני גט עלולים למצוא עצמם תחת סנקציות רבות הכוללת ביטול או אי חידוש רישיון נהיגה, איסור על פתיחה ו/או החזקת חשבון בנק, צו עיכוב יציאה מהארץ וכו'. מטרת הסנקציות הנה מניעת אורך חיים סביר מסרבן הגט.

במקרים קיצוניים יכול בית הדין הרבני להורות על עיקול גמלה ו/או קצבה של הצד הסרבן על ואף לשלוח את הצד הסרבן לתקופות מאסר שנקבעו על פי חוק. קיים אף מקרה חריג שפורסם לאחרונה, שבו קבע בית הדין הרבני על הטלת חרם לגבר שסרב לגט במשך שנים, אך צעד זה הוא נדיר ביותר. בכל מקרה, אם נתקלתם במקרה של סרבנות גט, ההמלצה היא לפנות אל עו"ד משפחה בעל ניסיון בדיני גירושין וסרבנות גט.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: