איך בית המשפט מחליט לאילו חוקים הצוואה כפופה?

איך בית המשפט מחליט לאילו חוקים הצוואה כפופה? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה:

"עו"ד רייכמן שלום רב, אמי נפטרה לפני מספר חודשים ואת כל רכושה הורישה לי, בנה היחיד. אבי מתנגד להימצאות הצוואה וטוען כי על פי החוק האמריקני הוא זכאי לשליש מהעיזבון ואימי היא זו שבכלל אמריקנית. היא עלתה לארץ לפני 12 שנה. בית המשפט יכול להחליט שהחוק האמריקני הוא הקובע פה? איך בית המשפט מחליט לאיזה חוקים הצוואה כפופה?".

עו"ד ירושות וצוואות רן רייכמן משיב:

זהו מקרה מאוד מעניין, לא שכיח ולא רגיל שנקרא בסמכות בינלאומית של בית המשפט לדון בענייני הורשה. בעניין הזה יש סעיף חוק מאוד ספציפי – סעיף 136 לחוק הירושה, אשר קובע כי לבית המשפט יש סמכות לדון בענייני ירושה של מוריש כאשר מקום מושבו של המוריש היה בישראל בשעת פטירתו, או כאשר המוריש הותיר נכסים בישראל.

כמה נכסים הוא צריך להותיר? די שהוא הותיר חלק מהנכסים. האם משמעות הדבר, שבמקרה שיש נכסים בחו"ל, בית המשפט יחליט שהוא מטפל גם ביחסים בחו"ל? זו כבר שאלה בסמכות דעת בית המשפט. מנתוני השאלה שלך אתה מתאר שאמך המנוחה הייתה בישראל 12 שנים, תקופה מאוד ארוכה. אין ספק שבשעת פטירתה מקום מושבה היה בישראל ולכן הדין האמריקאי לא חל. על פי חוק הירושה יש סמכות לבית המשפט בישראל.

שיהיה בהצלחה!

צפו בקטע:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: