גרושתי חייבת לי כסף – האם ניתן לקזז מהמזונות?

גרושתי חייבת לי כסף – האם ניתן לקזז מהמזונות? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה:

"התגרשתי לפני חמש שנים ולי ולגרושתי 3 ילדים משותפים. לצערי, גרושתי מפרה בשיטתיות את הסדרי הראייה שלי מילדיי. בית הדין הרבני פסק כי היא תשלם על כל הפרה והפרה, סכום מסוים שהצטבר ל-100 אלף ש"ח, אותם אני רוצה לקזז מהמזונות שאני חייב לה. איך אני יכול לקזז את הסכומים? פשוט לא לשלם? אשמח לעצה".

עו"ד גירושין רן רייכמן משיב:

"הסיטואציה הזו שבה למעשה הילד נמצא בתווך והורה אחד, ובמקרה הזה אתה, מתאר שהאם, עושה שימוש בילד כדי להפר את הסדרי הראייה במגרת המאבק ביניכם – זהו שימוש לא ראוי ופסול. לדעתי צריך להוציא את הילדים מחוץ למשחק.

אני מבין שבית הדין השתכנע למעשה שגרושתך מפרה את הסכמי הראייה, ולכן קנס אותה קנס כספי שהצטבר לסכום של 100 אלף ש"ח. אתה צריך להבין שאותו חיוב כספי אינו חיוב שנכנס ל"חיוב בגדר מזונות". זה חיוב כספי רגיל שאפשר לפתוח בגינו תיק הוצאה לפועל במסלול הרגיל ולא במסלול המזונות.

המשאלה המובנת שאינך רק כספומט ואתה זכאי לראות את הילדים, לא יכולה לבוא לידי ביטוי בכך שתקזז ולא תשלם את המזונות. אם תעשה זאת, גרושתך תפתח לך תיק הוצאה לפועל מזונות והיא תוכל להפעיל את המזונות נגדך. הדרך היחידה שבה ניתן לקזז מסכום המזונות היא אם יש הוראת חיוב המתירה באופן מפורש לקזז מזונות וזאת בדרך של הגשת "טענת פרעתי" ואז ראש ההוצאה פועל בודק אם יש לך זכות מוכחת לקיזוז.

במקרה שלך, מה שהייתי ממליץ לעשות הוא לא להימנע מתשלום, לפנות אל בית הדין שנתן את ההחלטה בדבר הקנסות ולבקש ממנו בקשה ספציפית – לעכב את הליכי ההוצאה לפועל עם בקשה להתיר לך זכות קיזוז ספציפית של אותם סכומים מתשלומי המזונות. אני בטוח שאם בית הדין הרבני ייתן החלטה כזאת, ראש ההוצאה לפועל יהיה מחויב לכבד אותה ובמקרה כזה אין לי ספק שמהר מאוד תוכל לראות את הילד בחזרה. שיהיה בהצלחה!

צפו בקטע מתוך התכנית שאלה משפטית:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: