מתוך "רייכמן ושנירר": "בן הזוג שלי מבוגר ממני בעשרים שנה. האם זה נכון לי?"

בן הזוג שלי מבוגר ממני בעשרים שנה. האם זה נכון לי? – אחת המאזינות שעלתה לשידור בתכנית "רייכמן ושנירר" היא סיוון, בת 32, גרושה בפעם השלישית ואם לשני ילדים. בחודשיים האחרונים סיוון נמצאת במערכת יחסים עם בן זוג שמבוגר ממנה ב-25 שנה. שאלתה של סיוון ל"רייכמן ושנירר" היא האם להישאר במערכת יחסים כשהפער הגילאים ביניהם הוא כל כך גדול, במיוחד לאור העובדה שמשפחתה והילדים בפרט אינו מכירים אותו עדיין.

"מערכת היחסים הזו היא מערכת היחסים השלישית שלך, וכבני אדם יש לנו נטייה לחשוב שמערכות יחסים ימשיכו אותנו לכל החיים. את לא צריכה לחשוש מהעתיד", מסביר עורך – דין רן רייכמן. "השאלה היחידה שאת צריכה לשאול את עצמך היא האם הזוגיות הזו טובה לך, ללא קשר לפער הגילאים ביניכם". סיוון סיפרה כי ההתלבטות העיקרית שלה היא כיצד להציג אותו למשפחתה ולילדים שלה.

ידועים בציבור

עו"ד רן רייכמן הוסיף כי "את צריכה לשאול בינך לבין עצמך מה בן זוג מבוגר יכול להעניק לך, בניגוד לבן זוג צעיר? את רוצה לאהוב ולהיות נאהבת ומגיע לך. את צריכה לעשות חשבון נפש עם עצמך מה הסיבות בגללן את נמצאת איתו בזוגיות, כשהגיל הוא לא הפרמטר העיקרי".

"העצה שלי אלייך היא לבסס את מערכת היחסים ביניכם, ובהמשך את תכירי אותו לילדים שלך ולמשפחה שלך. את והילדים באים כעסקת חבילה אחת וכל עוד הוא מקבל את זה, אוהב ומכבד אותך אין בכך שום דבר פסול".

ככלל, בני זוג שאינם נשואים אבל מנהלים חיים משותפים יכולים לחתום על 'הסכם חיים משותפים', שתקף משפטית בין אם בני הזוג מגדירים עצמם ידועים בציבור ובין אם לא. הסכם זה צריך לכלול בתוכו הסכמים בכל הקשור ל: הכרה בזוגיות, הסדרי רכוש, הסדרה למקרה של פרידה ומועד איזון המשאבים, ניהול משק בית משותף, ניהול משק בית משותף, ילדים וכיו"ב. הליך אישור הסכם זה בבית משפט לענייני משפחה הוא חשוב ומומלץ, מאחר והסכם זה משמש אסמכתא לבית המשפט שמוודא שבני הזוג הבינו את משמעות הסכם, ואף מקנה לו תוקף משפטי ברגעי משבר ביניהם.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: