שימי תבורי מתנגד לצוואה, ומה עם הסכם ממון?

שימי תבורי מתנגד לצוואה, ומה עם הסכם ממון? – בימים האחרונים עסוקים טורי הרכילות במערכת היחסים החדשה של הזמר שימי תבורי עם זוגתו יהודית באומן. העיסוק בטורי הרכילות לא מתמקד דווקא באופי הבילויים של בני הזוג, אלא בסכסוך הקשה שהתגלע בין הזמר לילדיו המתנגדים לאותו קשר, ועל פי הפרסומים, עיקר התנגדותם נעוץ בחששם שמא בת הזוג החדשה תשים יד על רכוש אביהם ובכך תפגע בזכויותיהם ברכוש זה, לאחר לכתו של אביהם, שיבדל"א.

שימי תבורי (תמונה: SA'AR YA'ACOV, 04/13/1981)
שימי תבורי (תמונה: SA'AR YA'ACOV, 04/13/1981)

מערכת היחסים המורכבת הזו מתנהלת בחלקה באמצעות כלי התקשורת. כך למשל, פורסם כי ילדיו של תבורי ביקשו ממנו לערוך צוואה שתבטיח את זכויותיהם ברכושו, כך שאשתו החדשה לא תהיה כלולה בתוכה. הדבר עורר את חמתו של הזמר, שטען כי זוהי בושה שילדיו דורשים ממנו לערוך צוואה. מאוחר יותר פורסם ציטוט של תבורי לפיו הוא מתכנן להגיש תביעה בגין נזק ולשון הרע כנגד בנו אלירן וחברתו על שהכפישו לטענתו, את בת הזוג החדשה.

שיח זה הנו חריג לטורי רכילות ומבטא את ההתנגשות החזיתית בין שתי זכויות – האחת של ילדיו של שימי מנישואיו הקודמים, אל מול הזכות השנייה, של בת הזוג החדשה. חשש זה של הילדים הנו מובן וטבעי. אפשר שהורה, אשר הקים מערכת יחסים חדשה עם בן / בת זוג, עלול להיות מושפע על ידי בן / בת הזוג החדש/ה אשר יבקש להעביר אליו רכוש או להפוך אותו לשותף ברכוש שצבר ההורה לפני ההיכרות – ובכך לנגוס בחלקם של הילדים.

 

הקשר בין האב לילדיו לפני ולאור הפרשה

נכון הדבר כי ההורה יכול לעשות ברכושו ככל העולה על רוחו, ואכן יש הורים שמנשלים את ילדיהם מרכושם, בפרט כשמדובר בילדים המתנכרים להם. ואולם, הדבר לא מתקבל בהבנה, במיוחד כאשר הקשר בין הילדים להוריהם היה קשר חם ואוהב, תוך דאגה וסולידריות – וקשר זה נותק רק בשל הצטרפות של אותה צלע שלישית לקשר עם ההורה האחר.

גם בפרשת שימי תבורי נדמה כי אין חולק שהקשר בין האב לילדיו היה קשר חם ואוהב (לראיה, המשפחה צילמה סדרת טלוויזיה) ודאגתם, שיש שיאמרו לגיטימית, הנה שמא אותה בת זוג עלולה לשכנע את אביהם לשתפה ברכוש שנצבר טרם היכרותו אותה, כך שאין ציפייה מצד הילדים כי אביהם ישתף אותה באותו רכוש. מצב זה יוצר חוסר נוחות בתא המשפחתי ובפרט בקשר בין הילדים לאביהם. הדבר יוצר תחושה של מלחמת עיזבון בין הילדים לבת הזוג, כשהאב עוד בחיים.

דרכי הפעולה האפשריות

אך לא תמיד כך הדבר – וניתן להתגבר על אותם חששות מובנים וטבעיים, באמצעות פעולות משפטיות משולבות. האחת היא אפשרות שתבורי האב מתנגד לה: עריכת צוואה על ידי האב שבה הוא מצווה את רכושו לכל אשר הוא חפץ, לרבות ילדיו, ובכך להפיס את חשש הילדים. כידוע, בהתאם לחוק הירושה, הואיל וההורה נישא לבת זוג חדשה, אין משמעות לשאלה כמה זמן הוא נשוי לה: במקרה של פטירה חו"ח, היא יורשת חצי מעיזבונו ורק היתרה מחולקת בין הילדים. מצב זה כאמור יכול להימנע על ידי עריכת צוואה בסיועו של עורך דין העוסק בתחום צוואות וירושות.

הפעולה השנייה היא למנוע מאבק עם האישה במקרה של פרידה בין בני הזוג, כאשר בני הזוג בחיים, וזאת באמצעות עריכת הסכם ממון בין השניים, שיסדיר את חלוקת הרכוש במקרה של פירוד חו"ח בין הצדדים. הסכם זה ימנע התכתשות מיותרת בבתי המשפט, במקרה שבו הנישואין יעלו על שרטון בין בני הזוג.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: