למה כדאי להיעזר בעורך דין צוואות כאשר אתם עורכים צוואה? כל המידע לפניכם

למה כדאי להיעזר בעורך דין צוואות כאשר אתם עורכים צוואה? – צוואה היא אחד המסמכים החשובים שתערכו בימי חייכם אך היא נועדה לדורות שאחריכם. היא כוללת את ההנחיות שתרצו להעביר לבן הזוג שנותר בחיים, לילדים, לחברים ולמשפחה המורחבת. מטבע הדברים, היא כוללת גם את הדרך בה תחפצו שרכושכם יחולק לאחר מותכם. במאמר זה נדון בקצרה בחשיבות ניסוח הצוואה והפקדתה בצורה מקצועית במשרדי הרשם לענייני ירושה על ידי עורך דין צוואות מנוסה על מנת למנוע אי הבנות וסכסוכים משפחתיים.

תנו לעורך דין צוואות לנסח את המסמך ומנעו אי הבנה עתידית של הצוואה

"אני משאיר את הבית לקטנה שלי" כותב אדם אחד בצוואתו בגיל ארבעים. שלושים שנים לאחר מכן כשהלך לעולמו מנסה משפחתו להבין על איזה בית היה מדובר והאם הבת הקטנה שנולדה לאחר כתיבת הצוואה זכאית לחלק מעשרת הבתים שרכשה המשפחה עם השנים? זו אחת הדוגמאות לניסוח שאינו חד משמעי ואינו לוקח בחשבון שינויים עתידיים בצוואה. "אני משאיר את המכונית ליונתן –אם סיים בהצלחה את הלימודים באוניברסיטה" – המשפחה תוהה: "איזה רכב והאם מדובר בתואר הראשון או השני של יונתן"?

עורך דין צוואות מקצועי נתקל לא אחת בניסוחים לא ברורים של צוואות או בתנאים לקבלת חלק בירושה שלא ניתן לבחון אם התקיימו. כאשר הצוואה מנוסחת בצורה מקצועית על ידי בעל מקצוע בתחום, הדרך בה נכתבו הדברים אינה משאירה מקום לספק. אם ננסח מחדש את הצוואות שהזכרנו לעיל – יכתב בצוואה, למשל: הנכס ברח' מאפ"ו יחולק לבת שרה ורכב המרצדס לבן יונתן אם סיים את התואר השני באוניברסיטה. אם לא, הרכב יחולק שווה בשווה בין שני הילדים.

עורך דין צוואות – היכן הצוואה?

בימים עברו היו מטמינים את הצוואה בארגז מיוחד במקום מסתור אותו הכירו בני המשפחה היורשים. הצוואות היו חתומות על ידי המוריש ונכסיו חולקו על פי בקשתו. היום, בעידן המודרני, קיים גוף המקבל את הצוואה המופקדת על ידי עורך דין צוואות ושומר אותה כראוי. למעשה, צוואות חדשות נסרקות על מנת שתהיה גרסה דיגיטלית מאושרת שלהן כל עוד כותב הצוואה בחיים. אם נכתבה צוואה המתקנת את האמור בצוואה קודמת ניתן יהיה לגשת באופן דיגיטלי לשתי הצוואות ולקבל "צו ירושה".

חלק מהמשפחות אינן מודעות לתהליך בו מתועדת הצוואה ולכן משאירות צוואה הכתובה בכתב ידו של האדם שנפטר מתוך ציפייה שבעתיד ניתן יהיה לממשה. אך, פעמים רבות, הצוואה הזו עושה את דרכה אחרי עשור או שניים למקום בלתי ידוע או שעוברת שינויים (בצורה לא חוקית) על ידי בני משפחה שחפצים לקבל נתח מרכושו של הנפטר בדרך לא דרך.

הפקדת צוואה על ידי עורך דין צוואות מקצועי ומורשה מונעת את האפשרות של אבדן הצוואה או ניסיון להטות את הכתוב בה.

תאריך הצוואה

מקרה שלישי שבו כדאי להיעזר בשירותי עורך דין צוואות הוא קביעת הצוואה המאוחרת מבין שתיים. לעתים, נכתבות שתי צוואות או יותר לאורך חייו של אדם. הן אם נכתבו בכתב יד והן אם הודפסו ניתן לשנות את התאריך הכתוב בהן.

קיימת חשיבות עצומה לקבלת "צו ירושה" המבוסס על הצוואה המאוחרת ביותר שהופקדה. לכן, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואות בכל פעם שמעדכנים את הצוואה ולוודא כי הרשם לענייני ירושה אכן עדכן את הצוואה ורצונו העדכני של הנפטר (אם היה כשיר מבחינה קוגניטיבית לשנות את הצוואה) יתממש לאחר מותו.

לסיכום, עורך דין צוואות מאפשר לקבל ניסוח צוואה שאינו משתמע לשתי פנים, מונע הונאות שונות ומעניק שקט נפשי לכותב הצוואה כי הדרך בה ירצה לחלק את רכושו תתממש לאחר מותו. "כל מה שחשוב לדעת על צוואות – עורך דין רן רייכמן"

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: