האישה רוצה להישאר עם הילדים באנגליה – מה אני יכול לעשות?

האישה רוצה להישאר עם הילדים באנגליה – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום משמורת:

"עורך דין רן רייכמן שלום,
שמי אייל מאפרת. לפני מספר שנים נסעתי לאנגליה ושם הכרתי את אהובתי. נישאנו והיא עלתה איתי ארצה, הבאנו יחד שני ילדים מתוקים אך לצערי פערי התרבות העמיקו, אנחנו התרחקנו זה מזו והזוגיות שלנו הגיעה לקיצה. אנחנו עדיין חיים יחד אך אין ביננו יחסים. אם לא היו הילדים, כבר היינו נפרדים מזמן. לפני חודש היא נסעה לבקר את משפחתה באנגליה ולהפתעתי, הודיעה לי שהיא לא חוזרת. היא טוענת שהיא בודדה, שהילדים בכלל לא יהודים ושיהיה להם יותר טוב באנגליה. אני לא מוכן לוותר אני רוצה שהיא תחזור ונגדל אותם פה, אם ביחד או בנפרד, מה עלי לעשות?"

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עוד רן רייכמן שאלה משפטית חטיפת ילדים לאנגליה from רן רייכמן on Vimeo.

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

קודם כל, יש מה לעשות, אל תרים ידיים. בדיוק למקרים האלה הוסדרה האמנה שנקראת אמנת האג, שבאה להסדיר תופעה שבכל העולם מוקיעים אותה וזה חטיפת ילדים ממדינה אחת למדינה אחרת. אותה אמנה אושרה בישראל בשנת 91 ומדינת ישראל נקראת מדינה מתקשרת שמחויבת לנהוג על פי הכללים באמנה. חטיפת ילדים זה מתחת לגיל 16 וההורה שטוען שילדיו נחטפו חייב לנקוט בהליכים משפטיים תוך שנה מרגע החטיפה.

מתי מדובר למעשה בחטיפת ילדים? כאשר מדובר בהרחקה או אי החזרה של הילדים, המבחן הוא האם מדובר בחטיפה או באי החזרה שלא כדין, תוך הפרת זכויות המשמורת ממקום המגורים הרגיל. למה במקרה הזה זה חטיפה? הנסיבות שהוא מתאר זה שהאמא יצאה עם הילדים בהסכמה שלך, בתירוץ של טיול קצוב בזמן, היו כרטיסי טיסה חזור, אלא שהיא החליטה לשנות את תוכניותיה ולא לחזור. ההסכמה שלך הייתה רק לטיול קצוב בזמן ולכן יש פה הרחקה ואי החזרה שלא כדין, ברור שנפגעות זכויות המשמורת שלך ולכן, על פי סעיף 3 לאמנה מדובר למעשה בחטיפה.

במקרה הזה ישראל חתומה על אמנה, עליך לפנות לאנגליה, ברשות המרכזית בישראל מטעם משרד המשפטים, אתה צריך למלא טופס מיוחד עם כל הפרטים של הילדים ולתת כמה שיותר פרטים לרבות מקום הימצאם. הרשות המרכזית חייבת לפנות במהרה לרשות המרכזית באנגליה והיא חייבת לעשות הכל על מנת לסייע לך בהחזרת הילדים. במידה והרשיות המרכזיות לא מצליחות לתאם את החזרת הילדים, יש חובה להעמיד לך ייצוג משפטי, אפילו בחינם, על פי סעיף 7 לאמנה, באנגליה, על ידי עורך דין מקומי להגיש תביעה באנגליה על מנת להחזיר את הילדים החטופים. בקיצור העבודה מרובה והזמן קצר, שיהיה לך בהצלחה ויש מה לעשות.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: