טיפים להורים גרושים – איך לעבור את החופש הגדול בשלום?

טיפים להורים גרושים טיפים להורים גרושים – איך לעבור את החופש הגדול בשלום? – החופש הגדול בו הילדים נמצאים מחוץ למסגרות החינוך הקבועות משנה את סדר יומן של משפחות רבות. עבור הורים גרושים האתגר עשוי להיות כפול ומכופל.

הסדרי הראייה הקבועים שהתבססו על הזמן בו אחד ההורים אוסף את הילדים מהצהרון, בעוד חלק מההורים זוכים לראות את ילדיהם רק בסופי השבוע, מוחלפים כעת בימים שלמים בהם הילדים בבית. אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לצלוח את תקופת החופש הגדול בשלום עד לספטמבר.

גם אם אינכם מדברים – נסו להבין את הצרכים של ההורה השני

בני זוג רבים שהתגרשו אינם מדברים עוד זה עם זה. עם זאת חשוב לנסות לגלות מה התוכניות של הצד השני לחופש הגדול העשויות להשפיע על הסדרי הראייה. אם אחד מכם מתכונן לקחת חופשה מהעבודה בחודשים אלה רצוי לציין זאת בפני הצד השני וכן אם אתם מתכוננים לשלוח את הילדים לקייטנה או מחנה בעיר מרוחקת.

נסו לשמר את הסדרי הראייה הקיימים ולבצע בהם שינויים קלים מבלי לפגוע בזכויותיכם

לעתים קרובות, הגירושין עצמם מהווים נקודת משבר בחייהם של הילדים. הצעירים יותר עשויים לחוש שהם זקוקים לזמן רב יותר עם ההורה שעזב את הבית ותקופת החופש הגדול יכולה להיות הזדמנות מצוינת לכך. עם זאת, רצוי לשמור על סדר היום הקיים, להמשיך להסיע את הילד לחוגים בהם השתתף ולאפשר לו לשמור על הקשרים החברתיים.

גם ילדים מבוגרים יותר, בגיל העשרה עשוי לחוש את הקשיים הכרוכים בגירושין ולעורר מחלוקות שעשויות להקרין על הקשר עם בן הזוג ממנו נפרדתם. חשוב לתת לנערים והנערות מקום להביע את רגשותיהם, לאפשר להם לבלות זמן רב יותר עם בן הזוג לשעבר, אך מבלי לסכן את החזקה על הילד עליה נלחמתם בין כתלי בית המשפט.

חופשה בחו"ל – תזדקקו לאישור ההורה השני להוצאת דרכון

על מנת למנוע מקרים של חטיפת ילדים על ידי אחד ההורים למדינה זרה משרד הפנים דורש משני ההורים להגיש את הסכמתם לקבלת דרכון עבור ילדיהם הקטינים. חשוב להיערך לטיול המיוחל מראש ולהבהיר לצד השני כיצד יוכל לשמור על קשר גם בזמן הטיול עם הילדים, לוודא כי לא תכנן לקחת ותם לחופשה בארץ באותה התקופה ואם קיים הסדר מזונות להתכונן מבעוד מועד להעברת התשלומים לפני היציאה לטיול מעבר לים.

מפגשים עם המשפחה המורחבת

פן נוסף אליו מופנה הזרקור בתקופת החופש הגדול הוא מפגשים עם המשפחה המורחבת. הילדים, שהיו רגילים לבקר אצל הדוד מצד בן הזוג הגרוש, ביקורים אצל הסבתות וארוחות משפחתיות עשויים להיות מוקש בתקופה זו. נסו להיות סבלנים ולנהוג ברגישות רבה כאשר הילדים מבקשים להיפגש עם בני משפחה של "הצעד השני".

חוזרים למסגרת הלימודים המתוכננת

הטיפ הבא רלוונטי בעיקר למתגרשים טריים: רשמו את הילדים לבית הספר מראש בעיר בה סיכמתם שיתגוררו. תקופת החופש הגדול מתאפיינת פעמים רבות במעברי דירה ובשינויים עליהם יש להסכים עם בן הזוג השני ועם הילדים. תשמחו לגלות כי החודשיים הצפויים לכם במהלך החופש עשויים להיות אינטנסיביים ביותר ולכן כדאי להיערך לשיחות תיאום הציפיות מראש – עוד לפני החופש הגדול.

פנו לייעוץ משפטי כאשר אתם נתקלים בבקשה חריגה

החופש הגדול עלול לשמש כ"תירוץ" להגדלת תשלום דמי המזונות, שינוי הסדרי הראייה או שינוי הזכויות הקשורות לדירת המגורים שלכם. אם אתם חשים כי הבקשה שהופנתה אליכם היא חריגה ועשויה לגרור פגיעה ארוכת טווח בהסכם הגירושין עליו חתמתם אל תהססו לפנות לייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין לדיני משפחה ולבחון את ההשלכות של שינויים שונים שאתם מבצעים.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: