כמה חריפות הסנקציות שיכול להטיל ביה"ד על סרבן גט?

כמה חריפות הסנקציות שיכול להטיל ביה"ד על סרבן גט? – סרבנות גט היא תופעה שבה אחד מבני הזוג (במקרים רבים הגבר) מסרב להעניק גט לבן הזוג האחר, ולמעשה 'מעגן' אותו, על אף קיומו של פסק דין חלוט שמחייב את בן הזוג הסרבן לתת גט. עו"ד גירושין רן רייכמן, מציין שבמקרה זה, קיימות סנקציות שנהוג לנקוט כנגד בן הזוג הסרבן.
2006-gett-sarban דוגמא לסנקציות אלה, המופעלות כאמצעי לחץ: צו למניעת קבלת דרכון והארכתו, הגבלות על חידוש והחזקת רישיון נהיגה, צו עיכוב יציאה מהארץ, איסור או מניעה לפתוח ו/או להחזיק בחשבון בנק, ועוד. המטרה בסנקציות אלה היא הפעלת מנועי לחץ על הצד המעגן.

משהצד המעגן ממשיך לסרב להעניק גט לבן הזוג האחר, אמצעי קיצוני אחד שיכול לנקוט בית הדין הוא עיקול על גמלה או קצבה המגיעה לסרבן, או לשלוח אותו למאסר לתקופות שונות. החלטה קיצונית שהתקבלה לפני מספר חודשים היא הטלת חרם על הצד המעגן ("הרחקות דרבנו תם") – קריאה לציבור להימנע מקשרים עם הצד המעגן, הימנעות מביצוע עסקאות עמו וכדומה.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: