מזונות שמשלם האב במשמורת משותפת – מגמות בפסיקה

מזונות שמשלם האב במשמורת משותפת – מגמות בפסיקה – דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: שני בני זוג נשואים המשתכרים באופן די זהה ולהם ילדים קטינים משותפים, מחליטים להתגרש. הם מסכימים כי המשמורת תהיה משמורת משותפת שתחלק את זמן השהות של הילדים אצל כל אחד מהם באופן שוויוני, כלומר חצי מהזמן.

משמורת משותפת - מזונות האב מופחתים?
משמורת משותפת – מזונות האב מופחתים?

לאחר שהשניים הסדירו את עניין המשמורת, עליהם להסדיר את עניין המזונות. וכאן, אבות רבים עלולים לחשוב שהם 'מקופחים', שכן הם גם לקחו על עצמם משמורת משותפת ומעורבות בחיי הילדים, וגם אמורים לשלם מזונות. המצב שמתואר על ידי גברים רבים הוא מצב לא שוויוני לפיו הם מממנים עבור הילדים מזון וביגוד בזמן שהותם אצל האם, בזמן שהילדים שוהים פרק זמן זהה אצלם.

הטענה המרכזית של גברים הנושאים במשמורת משותפת היא שההלכה לפיה נקבעים המזונות, כובלת אותם ולא מתגמלת אותם על הרצון ליטול חלק אמיתי בחיי הילדים המשותפים. טענה זו נשמעת היטב, עת שני ההורים המתגרשים מרוויחים שכר די דומה.

המגמות בפסיקה כיום

נושא החבות במזונות במקרה של משמורת משותפת הולך ומתפתח כיום. הפסיקה של ימינו אינה דומה לפסיקה הנהוגה לפני כמה שנים, ולכן אנחנו שומעים יותר ויותר קולות של שופטים המכירים בכך שלהורה המשמורן המשותף יש הוצאות כספיות לא מבוטלות. זו הסיבה שבגינה ישנה מגמה להפחית את גובה מזונות האב עבור הילדים המשותפים. עם זאת, המגמה בפסיקה כיום לא מכירה בביטול המזונות כליל.

לכן, אבות החשים כי סכום המזונות אינו משקף את מידת המעורבות שלהם בחיי הילדים ובמיוחד את זמני השהות של הילדים בחיקם, רשאים לפנות באמצעות עו"ד משפחה לבית המשפט למשפחה במטרה להפחית את גובה המזונות שישלמו. באופן כללי, ניתן לומר שבתי המשפט נוטים ללכת לקראת האב המשמורן המשותף ונוהגים להפחית את המזונות ל-50% מהמזונות ה'רגילים'.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: