מתוך רייכמן ושנירר: "אני חוזרת בשאלה ואני לא יודעת איך לחנך את הבת שלי חינוך מיני. מה לעשות?"

אני חוזרת בשאלה ואני לא יודעת איך לחנך את הבת שלי חינוך מיני. מה לעשות? – לתכנית הרדיו "רייכמן ושנירר" עלתה במהלך השידור מאזינה, שבשלוש השנים האחרונות חוזרת בשאלה, התגרשה מבעלה ומגדלת את ארבעת ילדיהם לבד. היא סיפרה שבתה הקטנה, בת ה-14, מסתובבת בעיקר עם קבוצה של חברים בנים והיא מוטרדת מכך מאוד ומתלבטת כיצד נכון להעניק לבת שלה חינוך מיני, כשהיא בעצמה גדלה בחברה החרדית ומעולם לא חוותה חינוך כזה בעצמה.

עו"ד משפחה רן רייכמן הסביר למאזינה כי "את התחתנת בגיל נורא צעיר, ולכן גם הפכת לאם בגיל נורא צעיר. הגרוש שלך לא בתמונה ולכן יש לך משמורת מלאה על ילדייך, ולכן במקרה הזה את צריכה להפעיל סמכות הורית במיוחד בגיל כזה של בשלות מינית מצד הילדה. חשוב שתישארי בתמונה ותתני לילדה שלך הדרכה נכונה כדי שלא תהיה מנוצלת ע"י המין השני, וכן להציב לה גבולות ברורים. שלושת הילדים האחרים שלך עברו חינוך דתי, ועכשיו את חווה בפעם הראשונה את הבגרות המינית של הבת שלך בתור חילונית. משמעות הדבר היא שהכללים בציבור החרדי לא מהווה יותר מודל עבור הבת הצעירה שלך ולכן גם הגבולות שאת מציבה לה הם אחרים".

בנוסף, הציעה לה רייכמן "תשבי עם הבת שלך והסבירי לה מה נכון ומה לא נכון. תבקשי עזרה גם מהילדים הבוגרים שלך. במקרה כזה – כיוון שאת אם חד הורית יש לך את הסמכות המלאה להיות היחידה שמדריכה את הבת שלך מה נכון ומה לא".

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: