"לאישה 'אסור' להגיע לביה"ד הרבני" – מיתוס?

"לאישה 'אסור' להגיע לביה"ד הרבני" – הרבה חושבים בעת הליך גירושין כי אם אישה מגיעה להתדיין בבית הדין הרבני, תמיד בית הדין יפסוק לטובת הגבר. האם זה כך או שמא מדובר במיתוס?

קבלו טיפ מעו"ד ענייני משפחה רן רייכמן:

מיתוס: "לאישה אסור לעולם להגיע להתדיין בבית הדין הרבני באשר בית הדין הרבני תמיד לטובת הגבר"

470024_474384399270347_2043391184_o מעטים המתגרשים המודעים לכך שניתן – ולפעמים גם רצוי – לפצל את הליך הגירושין בין בית הדין לבין בית המשפט למשפחה.

במקרה בו טיפלתי, לדוגמא, משיקולים שונים, החליטו בני הזוג לרשום את דירתם על שם האישה, בעוד הכסף ממנו נרכשה הדירה הגיע כולו מעבודת הבעל. במקרה כזה, עדיף לדון בחלוקת הרכוש בבית המשפט, משום שבית הדין הרבני יכול להפעיל את הדין הדתי אשר לפיו הבעלות נקבעת על פי הרישום בטאבו, והדירה תעבור כולה לרשות האישה.

מעבר לכך, הרבני ידון בסוגיית חלוקת הרכוש רק לאחר שתוכח עילת הגירושין. כשאין עילה כזו או כאשר האישה מעכבת את מתן הגט, העניין עשוי להיגרר זמן רב מאוד. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בעו"ד גירושין על מנת לבחור את האסטרטגיה הנכונה לפעולה, שכן משהוגשו התביעות לבית המשפט או בית הדין הרבני, קשה מאוד לשנות את הסמכות לאחר מכן.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: