איך רושמים ילדים של בני זוג חד מיניים כילדים של שני ההורים?

איך רושמים ילדים של בני זוג חד מיניים כילדים של שני ההורים? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום הקהילה הגאה:

"שלום, שמי הוא נחמן מתל אביב, אני בזוגיות עם בן זוגי במשך עשר שנים, יש לנו 3 ילדים. שתי בנות שאני ההורה הביולוגי שלהן מפונדקאות בתאילנד ובן שבן זוגי הביא בתהליך פונדקאות גם כן. אנחנו חיים ביחד כמשפחה ומאוד רוצים לגדל את הילדים בלי לעשות עניין מהשייכות הגנטית שלהם. אנחנו רוצים ששלושתם יהיו עם אותו שם משפחה, שיירשמו כילדיי וכילדיי בן זוגי ושבן הזוג שאינו האב, יכול לפעול מול הרשויות ומוסדות המדינה כאב לכל דבר. האם זה אפשרי במדינת ישראל של שנת 2016? ואם כן, מה נוכל לעשות?"

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

ראשית יש מה לעשות, ולמעשה יש התקדמות מאוד גדולה בפסיקה בכיוון הזה. אנחנו עדים היום לצורות שונות של תאים משפחתיים. התא המסורתי שהיה בעבר, אבא, אימא וילדים, קיבל היון לבושים שונים וצורות שונות ובתי המשפט לא יכולים להתעלם מהם. אני יכול להתחבר ולהבין את הרצון של שניכם לקבל מעמד משפטי, כל אחד כלפי הילדים של האחר. יש לכך גם משמעות, כי במקרה שאתם נפרדים זה מזה, היה ולא יוסדר המעמד המשפטי, שנותן אגב, גם זכויות וגם חובות, אז למשל בסוגיה של מזונות כלפי הילד האחר, לא תוקם חבות מזונות כלפי הילד האחר. גם אגב בסוגיות של משמורת והסדרי ראיה. כמה שזה נשמע מדהים, כאשר בני הזוג ביחד והכל בסדר, אז אין בעיה של משמורת והסדרי ראיה, אבל כאשר הם נפרדים, פתאום ההורה שאין לו זיקה גנטית, אומרים שאין לו זכות לתבוע הסדרי ראייה.

יש פסיקה בבית המשפט של כבוד השופט ארז שני, כבוד השופטת גליק וכבוד השופט יחזקאל אליהו שהם נתנו את הסנוניות בעניים הזה. כשמדברים על כך שיש מקום לתת מעמד משפטי כהורה לכל דר ועניים להורה שאין לו זיקה גנטית, כל מה שצריך לעשות זה להגיש תביעה לבית המשפט למשפחה שנקראת תביעה לפסק דין הצהרתי שמכיר במעמדך כהורה או למעשה צו הורות פסיקתי. בית המשפט מכיר היטב את התביעה הזו. היועץ המשפטי לממשלה מופיע כנתבע בתביעה. המדינה כדרכה לא התלהבה לתת את המעמד הזה אבלך בתי המשפט מילאו את החסר הזה. אם תוכלו להוכיח שאתם מנהלים חיי זוגיות בית המשפט יבדוק את טובת הילדים, ואם תבססו את הקשר בית המשפט יוכר מעמד ההורות ובית המשפט ישעה לבקשתכם. אני חייב לומר שיש לא מעט מקרים שבית המשפט יכיר בצו הורות פסיקתי אפילו מבלי לבקש תזכיר. שיהיה בהצלחה!

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: