האם עליי לשלם מזונות למרות המשמורת המשותפת?

האם עליי לשלם מזונות למרות המשמורת המשותפת? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מאיתן, הנוגעת לתחום מזונות במשמורת משותפת:

"אני גרוש מזה 10 שנים ולנו יש 3 בנים. אני והגרושה חולקים משמורת משותפת, אבל אני משלם בכל חודש מזונות. אני ואשתי מרוויחים בערך אותו הדבר, כך שיוצא שאני צריך לממן את הילדים גם כשהם אצלה והיא נהנית ממשכורת מלאה וגם מחלק מהמזונות. האם נגזר עליי לשלם מזונות לנצח או שיש לי סיכוי לערער על כך?"

צפו בתשובתו של עו"ד רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

קודם כל סוגיית המזונות במשמורת המשותפת נמצאת עכשיו בפתח להכרעה של בית המשפט העליון. יש אסכולה שאומרת שבמקרה של משמורת משותפת, יש מקום להפחית מזונות ב-25%. בתי משפט מחוזיים בלוד עומדים על הפחתה של 50%. כרגע זה נמצא בבית המשפט העליון להכרעה.

במקרה שלך לא מדובר רק על משמורת משותפת, מדובר גם על ילדים מעל גיל 15, לפחות שניים מהם. החבות למזונות מקורה בדין האישי, כאשר הוא מטיל חבות אבסולטית על האב עד גיל 15. מעל גיל 15 חבים שני ההורים, מכוח דין צדקה. מה זה דין צדקה? ככל שהורה יכול לקיים את עצמו ונותרים לו די כספים, האב והאם מחויבים בדין צדקה באופן שווה.

לאחרונה ניתן פסק דין על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב אשר קבע כי במקרה של משמורת משותפת, הכנסה זהה של שני ההורים וילדים מעל גיל 15, (במקרה הזה היה מדובר בילדה מעל גיל 15), האב פטור כליל ממזונות. לכן, לאור מגמת הפסיקה היום, של משמורת משותפת, אני שומע שההכנסות שלכם זהות ואתה בהחלט יכול לפנות לבית המשפט ולבקש לבטל את המזונות שלך לגבי שני הילדים שמעל גיל 15 מכוח דין צדקה ולאור הלכות משמורת משותפת. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: