כיצד ניתן להכין צוואה בצורה תקינה?

כיצד ניתן להכין צוואה בצורה תקינה? – על פי החוק, קיימים 4 סוגים של צוואות – צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואת שכיב מרע. על מנת להיות תקפות, הצוואות צריכות לעמוד בתנאים הטכניים לעריכת צוואה.

קבלו טיפ מעו"ד רן רייכמן בנושא צוואות וירושות:

Mister GC צוואה בכתב יד: הינה צוואת המצווה ועליה להיות כתובה וערוכה על ידי המצווה ובכתב ידו. על הצוואה לכלול את חתימת המצווה ואת תאריך יום עריכת הצוואה וחתימתה. צוואה זו יחסית קלה לתקיפה משום שכתב היד יכול ללמד על מצבו הנפשי של המצווה, דבר היכול לשמש חומר גלם למתנגדים לצוואה בניסיון להביא לפסילתה.

צוואה בפני עדים: הצוואה השכיחה ביותר הינה צוואה הנערכת בפני שני עדים ולרוב נערכת על ידי עורך דין. הצוואה יכולה להיות מודפסת אולם יכול שתהא ערוכה בכתב יד. על גביה תופיע חתימתו של המצווה וכן חתימתם של שני העדים המאשרים כי המצווה הצהיר בפניהם בכתב שהמדובר היא בצוואתו. ככל שמדובר במצווה שהינו מבוגר יחסית ו/או חולה, מומלץ במעמד עריכת הצוואה להצטייד בחוות דעת פסיכיאטרית של המצווה המעידה על כשירותו מבחינה נפשית מנטלית לעת עריכת הצוואה.

צוואה בפני רשות: המצווה מתייצב בפני שופט, רשם בית משפט, רשם לענייני ירושה או נוטריון, ומצווה בפני הרשות את צוואתו, צוואתו נרשמת ומוקראת למצווה כלשונו לצורך אישורו.

צוואת שכיב מרע: צוואה בעל פה. צוואה זו רלוונטית רק בנסיבות אובייקטיביות הנותנות למצווה סיבה להאמין כי הוא עומד בפני מותו. צוואה כזו תהא בתוקף, אלא אם כן עברו למעלה משלושים יום כאשר המצווה עודנו בחיים.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: