האם אב זכאי לחישוב מזונות ילדים מחדש אם תנאי המשמורת שונו?

מזונות ילדים מחדש – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום מזונות ילדים:

"שלום לעורך דין רייכמן, אני ואשתי נפרדנו לפני 3 שנים, יש לנו 4 ילדים משותפים בגילאים 8, 11, 16 ו-20. אנחנו כבר בעיצומו של ההליך ונקבעו לנו מזונות זמניים על סך 3,200 ש"ח, אלא שהמזונות נקבעו מתוך הנחה כי הילדים יהיו רוב הזמן אצל אימן וזה לא המצב, הם אצלי כמעט כל הזמן. אני שמח שהילדים מבלים אצלי את מרבית זמנם ואני מספק להם את כל הצרכים שלהם, אבל זה לא הוגן שאני גם משלם להם מזונות וגם מממן את הילדים. אני יכול לפנות לבית המשפט ולבקש שיבטלו לי את המזונות?"

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

ראשית התחושה שלך לגבי כך שאין ביטוי בגובה המזונות בכך שאתה מוציא כספים בזמן השהות שהילדים נמצאים אצלך, היא נכונה. העובדה היא שאותן הוצאות כספים צריכים לקבל ביטוי בהחלטה למזונות זמניים. אבל נראה שהמצב העובדתי השתנה, זמני השהות שלך גדלו והם כמעט ולא נמצאים אצל האם. לאור גילם של הילדים, האחד בן 20 והשני בן 16, החבות במזונות היא מדין צדקה, אבל עדיין בית המשפט לא יעשה את העבודה בשבילך. תצטרך להגיש תביעה לבית המשפט בה אתה מבקש משמורת מלאה על הילדים, כך אני מבין, שהם נמצאים אצלך מרבית הזמן, או לכל הפחות משמורת משותפת.

אני מבין שאתה גר ברמת גן. יש גישה שונה בין בתי המשפט. בית המשפט בחיפה אומר שבמקרה של משמורת משותפת מפחיתים 25%, בבית המשפט המחוזי בלוד, הפחתה של 50% ובתל אביב, כבוד השופט שוחט הרכיב נוסחה מאוד מורכבת. בימים אלה שאלה זו עומדת בפני בית המשפט העליון כדי ליצור אחידות. אבל לאור המקרה שלך אני יכול לומר לך, שבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע שבמקרה של הכנסות זהות, בנוגע לילדים מעל גיל 15, ההורים פטורים מתשלום בכלל, במקרה של משמורת משותפת.

לשאלתך, הייתי מגיש תביעה למשמורת מלאה ומשמורת משותפת. נראה כי המזונות יופחתו באופן ניכר, חסרים לי נתונים כגון גובה ההשתכרות שלך, גובה ההשתכרות של האם וחלוקת זמני השהות. בית המשפט יהיה חייב לתת ביטוי לזמני השהות הרבים שהילדים אצלך ולהפחית את המזונות. מכל מקום, מזונות זמניים הם רק זמניים, ושמן כן הן, הם לא סופיים. בית המשפט עורך הליך הוכחות וגם בשלב זה בית המשפט בודק את זמני השהות וחלוקת הנטל בין ההורים, שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: