האם האישה זכאית למזונות לאחר הגירושין?

האם האישה זכאית למזונות לאחר הגירושין? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת למזונות:

"שלום לך עו"ד רייכמן,
שמי אייל מירושלים, אני ואשתי נשואים מזה 40 שנה ויש לנו 4 ילדים ולא מעט נכדים. לצערי, עם השנים התרחקנו מאוד ולפני 3 שנים אחרון הילדים עזב את הבית. החלטנו להתגרש ואז התחילו הצרות. אשתי לא עבדה מימיה והייתה עקרת בית ואילו אני פרנסתי את המשפחה. אשתי דורשת מזונות ללא מועד סיום. אני מוכן לתת לה מזונות עד היום בו אצא לפנסיה ואז היא תחלוק איתי את הגמלה בכל מקרה. על השטות הזאת האישה לא מוכנה לוותר ומסרבת להתגרש ומושכת זמן. אני רוצה לתבוע ומבקש שבית המשפט ישלול ממנה את המזונות עד אשר היא תסכים להתגרש. זה אפשרי?"

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

זו סיטואציה מאוד רווחת בדיני המשפחה בישראל. לא ניתן לפרק את תא הנישואין ללא עילת גירושין וכל עוד אין עילת גירושין, כל אחד מהצדדים זכאי לזכויות שקמות לו בנישואין. למשל אשתך, כל עוד אין גט וצריך עילה, זכאית למזונות אישה ובלבד שאינה עובדת. עד מתי תצטרך לשלם מזונות? האישה אומרת "אני אמשיך לקבל את דמי המזונות שלי עד שאגיע להסכם מיטיב מבחינתי". סוגיה זו הגיעה לבית המשפט, של כבוד השופט יהורם כהן שפסק כי גם אם אין חיוב בגט ניתן להגביל לתקופה קצובה – שנתיים של מזונות שיקום לאישה והנישואים הן על הנייר בלבד.

השאלה היא אם בית המשפט יכול לקצוב את המזונות למרות שאין חיוב בגט. שאלה זו הגיעה עד לבית המשפט העליון וברוב של 2 שופטים מול 1, קבע שניתן לקצוב לתקופה גם אם אין עילה בגט. גולת הכותרת של פסק דין זה הוא העובדה שאומרת כבוד השופטת דפנה ברק ארז, שניתן לקבל מזונות אישה אף לאחר הגט וזאת מכוח הדינים הכלליים והאזרחיים וזאת עד שיושג שוויון כלכלי בין הצדדים. לשאלת הצופה – אני ממליץ לך להגיש תביעת גירושין, תראה לבית הדין הרבני שיש לך עילת גירושין ומבית המשפט תבקש ממנה לקצוב את המזונות עד לאחר סיום הקשר. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: