תביעת מזונות רטרואקטיבית

תביעת מזונות ילדים רטרואקטיבית

תשלום מזונות לילדים הוא חובה חשובה מאוד. במקרים שבהם לא שולמו במשך פרק זמן מסוים המזונות, ניתן להגיש תביעת מזונות רטרואקטיבית. כך למשל אם האב הפסיק להעביר מסיבה כלשהי את הכספים לאם, ועוד דוגמה נפוצה היא כשיש אם יחידנית וזהות האב לא הייתה ברורה עד לנקודת זמן מסוימת. במשרד עורכי דין רן רייכמן מסייעים גם למי שרוצה להגיש תביעה מסוג זה וגם למי שנדרש להתגונן בפני תביעות מזונות, כשבכל מקרה השירות ניתן באחריות רבה.

דגשים חשובים לגבי תביעת מזונות רטרואקטיבית

* הגישה ההלכתית – על-פי הדין העברי, לפיו נבחנים המקרים השונים בבית דין רבני, אישה נשואה לא רשאית לתבוע מזונות באופן רטרואקטיבי. הסיבה לכך היא שעל-פי ההלכה, עצם הנישואים מעידים כי האישה מחלה לגבר על אי תשלום המזונות. לעומת זאת נשים גרושות, ומי שלא היו נשואות לאבי הילד, כן זכאיות למזונות רטרואקטיביים.

* שיהוי שלא בתום לב – בתי משפט לענייני משפחה מתנהלים באופן שונה ביחס לתביעות מזונות רטרואקטיביות. בערכאות אלה, הבסיס הוא לא מעמד האישה אלא אופן ההתנהלות שלה. כך למשל אם הוגשה תביעה לאחר שנים רבות, בית המשפט יברר מדוע נוצר שיהוי משמעותי. במקרה שבו השיהוי נובע מחוסר תום לב, בתי המשפט נוטים שלא לקבל את התביעה. מצד שני, כשיש הצדקה לשיהוי בהחלט ייתכן שבית המשפט יפסוק על תשלום רטרואקטיבי של המזונות.

* טיב הקשר עם הילד – סוגיה נוספת שבתי משפט לענייני משפחה מקדישים לה תשומת לב היא טיב הקשר של האב עם הילד. במקרים שבהם האם מונעת קשר שכזה, הסיכוי לקבל מזונות באופן רטרואקטיבית יהיה נמוך יותר.

אסטרטגיה מדויקת על מנת להגיע לתוצאות מיטביות

הגשת תביעת מזונות רטרואקטיבית כמו גם התגוננות מפני תביעה מסוג זה מחייבת אסטרטגיה מדויקת. במשרד עורכי דין רן רייכמן אמונים על בחינה מדוקדקת של המצב וגיבוש תוכנית פעולה מיטבית על סמך כל השיקולים הרלוונטיים. לאחר קבלת ההחלטות הנחוצות, באה לידי ביטוי איכות מהותית נוספת של המשרד הוותיק: נחישות. התוצאה תהיה ייצוג מועיל במיוחד בכל ערכאה שיפוטית, ומיצוי כל הכלים המשפטיים על-מנת לספק מקסימום תועלת לכל לקוחה או לקוח.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: