שינוי צוואה הדדית

שינוי צוואה הדדית לאחר מות המוריש

צוואה הדדית היא כלי משפטי שמספק מענה אפקטיבי מאוד עבור זוגות רבים. מצד אחד, הצוואה הזוגית מבטיחה את העתיד של בן/בת הזוג שיישאר בחיים לאחר פטירת הפרטנר/ית לחיים. מצד שני, צוואות הדדיות מבטיחות גם את המימוש המלא של רצונם של שני בני הזוג לגבי חלוקת העיזבון כששניהם כבר לא יהיו בין החיים. באופן טבעי ישנה גם האופציה של שינוי צוואה הדדית, ועל-מנת להבטיח גם את קיומה מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום. משרד עורכי דין רן רייכמן הוא הפירמה המובילה בארץ בתחום הצוואות והירושות, כך על-פי דירוג של דן אנד ברדסטריט.

באילו מקרים מתאפשר שינוי צוואה הדדית?

* כששני החותמים בחיים – מאחר שמדובר בצוואה הדדית, כל שינוי מחייב כמובן הסכמה. למעשה מדובר בעריכת צוואה חדשה, שתהפוך את הקודמת לבלתי רלוונטית. במקרה שבו אחד הצדדים מתנגד לשינוי, רשאי הצד השני לבטל את הצוואה גם באופן חד-צדדי – אבל עליו להודיע על כך, בכתב, לבן/בת הזוג.

* כשאחד החותמים כבר לא בחיים – בן/בת הזוג שנותרו בחיים מחויבים לממש את הצוואה ההדדית, וזאת על-פי עיקרון ההסתמכות (שהרי המנוח או המנוחה סמכו על בן/בת הזוג שימלא את חלקו בצוואה ההדדית. כך למשל עשויים שני בני זוג להחליט כי לאחר שהראשון ביניהם ילך לעולמו, השני יקבל את דירת המגורים על-מנת שלא יצטרך לדאוג למקום מחיה, אבל בתנאי שלאחר שגם הוא ילך לעולמו, הנכס יחולק שווה בשווה בין 3 הילדים – ולמי שנשאר בחיים אין זכות לשנות זאת, אלא אם כן יוותר על חלקו בעיזבון).

* סעיף ספציפי בצוואה – כשעורכים צוואה הדדית, ניתן לקבוע בה גם תנאים לשינוי, כל עוד הם לא מנוגדים לחוק.

התאמה מדויקת לנסיבות הספציפיות

משרד עורכי דין רן רייכמן מסייע בעריכת צוואות הדדיות כך שישקפו באופן מדויק ומלא את רצונם של שני הצדדים, לרבות לגבי האפשרות של שינוי צוואה הדדית. השירות מותאם באופן מושלם לנסיבות הספציפיות, ומבוסס על קשב רגיש לשני החותמים על הצוואה – כמו גם על ניסיון יקר ערך של למעלה מ-20 שנות פעילות ענפה ומוצלחת.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: