בקשה למינוי מנהל עיזבון

אתם מוכנים לבחור את עורך הצוואה שלכם? להלן כל מה שאתם צריכים לדעת. בזמן של כתיבת הצוואה שלכם, אחת ההחלטות הגדולות ביותר שתקבלו הינה בחירה של מנהל העיזבון. מנהל העיזבון שלכם ינהל את העיזבון שלכם כשתמותו. זה יכול להיות בן משפחה, חבר, עורך דין או איש מקצוע אחר, או חברת נאמנות, וכיוצא בזאת. כך או כך, יש כמה דברים שמומלץ לשקול לפני שבוחרים מישהו לתפקיד חשוב שכזה. מן הראוי שתקראו את המאמר שלעיל למן התחלתו ועד לסיומו, וכך תיחשפו להרבה אינפורמציה על – בקשה למינוי מנהל עיזבון.

בקשה למינוי מנהל עיזבון
בקשה למינוי מנהל עיזבון

מי יכול להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון?

אם יש צוואה, האדם ששמו כנאמן העיזבון בצוואה הוא על פי רוב זה שמגיש בקשה לצוואה. עם זאת, נאמן עיזבון ששמו בצוואה יכול לבחור לאפשר למישהו אחר להגיש בקשה. אם לא קיימת צוואה, לבן זוגו של המנוח יש בדרך כלל הזכות הראשונה להגיש בקשה לצוואה, אז קרוב משפחה מבוגר קרוב של המנוח (ילד, הורה, נכד, אח או אחיין/אחיינית) יכול להגיש בקשה. בית המשפט רשאי למנות את קרוב המשפחה הנראה לו כאדם המתאים ביותר בנסיבות העניין.

בקשה למינוי מנהל עיזבון – מה פועלו של מנהל עיזבון?

לפני שנצלול בהמשך לנושא של בקשה למינוי מנהל עיזבון, נבין קודם כל מה פועלו מנהל עזבון – ההתחייבויות העיקריות של מנהל עזבון הן די פשוטות. חשוב לבחור מישהו אמין, מאורגן היטב, ישר וערני. חלק מהמשימות שהמבצע בדרך כלל צריך להשלים כוללות את אלו –

  1. הגשת בקשה לתעודת פטירה.
  2. הגשת בקשה למתן צוואה.
  3. איתור ויצירת קשר עם המוטבים, בני האדם שנשאר להם משהו בצוואתו של המנוח, כולל כל אדם בין מדינתי או מעבר לים.
  4. הגנה על נכסיו של האדם – אתם מוכרחים לוודא שהנכסים בטוחים, על מנת שניתן יהיה לחלק אותם כפי שהאדם רצה שהם יהיו. זה עשוי לכלול עריכת ביטוח או ביצוע מלאי.
  5. מתן הודעות מוות למשרד המס ולבנקים.
  6. תשלום חשבונות וחובות מקרנות עיזבון והסדרת שווי נכסים.
  7. הגנה על העיזבון מפני תביעה משפטית.
  8. פתרון מחלוקות בין מוטבים.
  9. הגשת החזרי מס במידת הצורך.
  10. תובע ביטוח חיים ופנסיה.
  11. הקמת נאמנויות וניהולם, אם זה חלק מההנחיות בצוואה. ניתן להקים נאמנות כדי לטפל ולהגן על נכסים עבור ילד עד שהגיע לגיל מסוים.
  12. טיפול בכל מקרקעין שהוא חלק מהעיזבון לרבות הכנת הנכס למכירה.
  13. חלוקת נכסים לפי מה שבצוואה.
  14. מתן חשבונאות מלאה של ניהול העיזבון שלכם למוטבים.
  15. אתם יכולים לבחור לנהל את העיזבון בעצמכם, או לחלופין לבקש מחברת נאמן לנהל עבורכם את העיזבון.
  16. תכונה – כך לדוגמה, כאשר עוסקים בנכסי נכס, על מנהל עזבון לשקול למי יש גישה לנכס זה, אם הנכס מבוטח, האם הפוליסה מעודכנת והאם מתקיימים תנאי הפוליסה.
  17. הפחתת הסיכון לתביעות – דבר אחד שאפשר להתעלם ממנו הוא הסיכון לתביעות נגד העיזבון. ברגע שמנהל עזבון ישיג מענק צוואה החוק קובע תקופה מסוימת אשר בה מישהו יכול להגיש תביעה על העיזבון. לפעמים זה מכונה "תחזוקת המשפחה של המוריש" . תביעה שכזאת הינה תביעה כנגד עיזבון תמורת כסף של בן משפחת המורישים אשר סבור כי הם זכאים ליותר מהצוואה ממה שהם מקבלים. תביעות לא קורות בכל עיזבון, אבל טיפול לא נכון באחד יכול לעלות בעיזבון.
  18. רכבים ממונעים – בכל הנוגע לרכב מנועי, מנהל עיזבון צריך לקבוע למי יש את המפתחות, מי נוהג ברכב, את מצב פוליסת הביטוח של הרכב ולשקול מי אחראי לעלויות במקרה של תאונה.
  19. פנייה למוטבים – מנהל עיזבון פועל כנציג ממונה כדין להגן על נכסי עיזבון נפטר עד להעברתם למוטבים. זה כולל את המוטבים שעשויים להתגורר בין מדינות או בחו"ל. מנהלי ההוצאה לפועל פועלים לתקופות המתנה מחייבות למשימות ניהול עזבון נפטרים כגון קבלת מענק צוואה והובלה. נוהג טוב עבור מנהלי עזבון לתקשר באופן שוטף עם המוטבים, על מנת לוודא שאין אי הבנות או עימות לגבי תהליך ניהול עיזבון נפטר.
  20. תביעות המבקשות חלק בכספים או חלק גדול יותר מהכספים נעשות לעיתים על ידי בני משפחה מנוכרים ובני זוג לשעבר של המנוח.
  21. להיות מנהל עיזבון פירושו בדרך כלל צורך לקבל כמה החלטות קשות. זה עוזר להיות בעל ניסיון בתחום הפיננסים, העסקים או המשפט שיכול לסייע בפתרון בעיות עיזבון, התחייבויות ומחלוקות.

כיצד מיישמים בקשה למינוי מנהל עיזבון?

והנה שאלה ממש חשובה – כיצד מיישמים בקשה למינוי מנהל עיזבון? והתשובה שלנו לא תאחר להגיע – על מנת להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון לבית המשפט לצוואה, תצטרכו להגיש לבית המשפט מסמכים הנדרשים על פי חוקי בית המשפט לעיזבון, כמו אלו בדיוק –

  1. הצוואה המקורית של המנוח, אם בכלל .
  2. כל תוספת או השלמה לצוואה המסבירה, משנה או מבטלת צוואה או חלק מצוואה .
  3. הוכחה למוות של הנפטר .
  4. טפסים של בית משפט – צריך מידע על נכסי המנוח והמוטבים.
  5. הוכחה למוות של של אדם עשויה להינתן על ידי תעודת פטירה, כמו גם על ידי צו בית משפט.
  6. תעודת פטירה יכולה להינתן באמצעות מנהל העיזבון. אפשרי להנפיק תעודת פטירה רשמית על ידי הרשם הכללי וניתן לבקש אותה באופן מקוון.
  7. מלאו את טפסי בית משפט.
  8. תצטרכו למלא את טפסי בית משפט המסוימים עבור הבקשה שלכם, כולל את הדברים הבאים -בקשה , תצהיר שירות , תצהירים, כנדרש בעוד שהראיות הנדרשות על פי החקיקה ופסיקת בית המשפט. טיוטת תעודת מינוי נאמן עיזבון.

ייתכן שיהיה עליכם גם למלא טפסים נוספים, כמו אלו –

  1. ערבות, במידת הצורך או בקשה לביטול ערבות. לבקשה זו מוגשות הודעת בקשה, תצהיר וטיוטת צו).
  2. ויתור, במידת הצורך ; זה נחוץ אם אדם ששמו בצוואה כנאמן עיזבון או שזכאי לקבל עדיפות להיות נאמן עיזבון לא הצטרף לבקשה.
  3. הסכמה למינוי המבקש כנאמן עיזבון, במידת הצורך ; יש צורך בכך כאשר אדם נפטר ללא צוואה ובמקום בו קיימת צוואה אבל המבקש אינו נקרא כנאמן עיזבון.
  4. סוג הטפסים הנדרשים תלוי במצב.

בקשה מיידית למינוי מנהל עיזבון

בקשה למינוי מנהל עיזבון זמני

בקשה למינוי מנהל עיזבון הינה הליך המאפשר טיפול מקצועי, הוגן ואמין בנכסים שהותיר אחריו אדם שהלך לעולמו, במקרים שבהם נדרשת מעורבות מקצועית שכזו. כל אדם רשאי להגיש בקשה שכזו, ובפרט יורשים הנכללים בצו ירושה, זכאים לפי צוואה ובעלי עניין בעיזבון (למשל נושה של אחד מהיורשים או של המנוח). חשוב להדגיש כי הסמכות למינוי מנהל עיזבון נתונה באופן מלא בידי בית משפט – גם כשכל היורשים מסכימים על מינוי מנהל או כשהצוואה כוללת סעיף שמבקש לעשות זאת. בהתאם מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום, ולהיעזר בידע שצברו גם לצורך הגשת הבקשה עצמה. משרד עורכי דין רן רייכמן מספק שירות זה על בסיס 20 שנות ניסיון וידע נרחב.

באילו מצבים מוגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון?

* חובות – כשאדם מותיר אחריו חובות, ובפרט אם הם משמעותיים, סביר להניח שבית המשפט ייעתר לבקשה וימנה מנהל שיטפל בחובות ולאחר מכן יוודא שהחלק שנשאר בעיזבון (אם נשאר) יחולק באופן מדויק בהתאם לצוואה או לצו הירושה.

* קושי באיתור חלק מהיורשים – במקרים אלה האתגר העיקרי הוא איתור כלל היורשים על-מנת שאפשר יהיה לחלק את העיזבון בהתאם לדרישות החוק.

* יורשים שיש להם אפוטרופוס או יורשים קטינים – תפקיד מנהל העיזבון במצב שכזה הוא לוודא שלא נפגעים האינטרסים של אותם יורשים שאינם כשירים לדאוג לעצמם.

* חשש לפגיעה בעיזבון – המנהל ימונה בכדי למנוע נזקים בלתי הפיכים לעיזבון ולכן לאינטרסים של זכאים על-פי צוואה או יורשים כדין.

מנהל עיזבון זמני או קבוע

בקשה למינוי מנהל עיזבון עשויה להוביל למנהל זמני או קבוע. במקרים שבהם ישנה דחיפות, ימונה מיד מנהל זמני, ובמקרים אחרים ייבחר מנהל קבוע לעיזבון גם אם הבחירה תארך זמן רב יותר. הבקשה עשויה לכלול גם עורך דין ספציפי שימונה למנהל, אם כי בית המשפט לא מחויב לקבל את ההצעה. משרד עורכי דין רן רייכמן הוכתר כמספר 1 בישראל בתחום הצוואות והירושות ע"י פירמת הייעוץ העסקי דן אנד ברדסטריט, וגם כשעל הפרק מינוי מנהל לעיזבון העזרה שמושיטים עורכי הדין במשרד מתאפיינת במקצועיות, ביעילות ובתועלת מרובה.

לסיכום

עורכי הדין שלנו יכולים לעזור לכם למלא את הטפסים. עורכי הדין יכולים גם להסביר את הסיכונים שבמסירת מידע שגוי בטפסים, להסביר את האחריות המשפטית של נאמן עיזבון ולייעץ לכם האם יש צורך בערובה. צוות בית המשפט אינו יכול לספק לכם ייעוץ משפטי, לרבות ייעוץ לגבי מילוי טפסים. ומכיוון שכך, משמעותי שתצרו קשר עוד היום עם צוות עורכי הדין שלנו כי אנו מתמחים בתחום בקשה לשינוי מנהל עיזבון.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: