האם הילדים עוברים אוטומטית למשמורת האם?

האם הילדים עוברים אוטומטית למשמורת האם? – התא המשפחתי המודרני השתנה לא מעט בשנים האחרונות, וכיום אבות מעורבים יותר ויותר בחיי ילדיהם ובגידולם, בניגוד לימים עברו. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מצבים, בהם בית המשפט פוסק כי הילד יישאר בחזקת האם – האם מדובר בהחלטה צודקת?

סעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית קובע כי ילדים בני 6 ומטה יישארו במשמורת האם, אלא אם מדובר בנסיבות מיוחדות שדורשות התייחסות שונה. חוק זה נחקק ב-1962, ומאז ועד היום עבר שינויים רבים בהתאם לשינויים שעבר התא המשפחתי. כדי לבחון את הנסיבות, הוקמה ועדת 'שניט' אשר בחנה את חזקת הגיל הרך, והמליצה לבטל את החזקה היחידנית של האם לילדים עד גיל 6, ולעבור למשמורת משותפת כברירת מחדל משפטית.

כתוצאה מהחלטות הוועדה, שיושמו בשנת 2008, בתי המשפט לענייני משפחה אינם פוסקים יותר לטובת האם באופן אוטומטי, אלא בוחנים כל מקרה לגופו. משמורת משותפת מוענקת במידה ונמצא כי שני ההורים כשרים לטפל בילדיהם, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: