הסכם גירושין משמורת משותפת

חלק חשוב בגירושין הוא לקבוע מי יקבל מה. זוגות המבקשים להתגרש שוכרים בדרך כלל עורכי דין משום שהם לא יכולים להגיע להסכמה כיצד לפצל את רכושם או לחלק את המשמורת. מאמר זה מספק סקירה כללית של הסכם גירושין משמורת משותפת והיתרונות והחסרונות של משמורת משותפת. טוב תעשו אם תחליטו להמשיך לקרוא, וכך תגלו הר של פרטים חדשים על – הסכם גירושין משמורת משותפת.

 

הסכם גירושין משמורת משותפת
הסכם גירושין משמורת משותפת

מה הוא הסכם גירושין משמורת משותפת פיסית?

משמורת היא בדרך כלל אחד החלקים השנויים ביותר בגירושין. יש הורים שמכוונים "לנצח" בקרב משמורת. אבל שופט יבסס כל החלטת משמורת על טובת הילד – לא על רצונו של ההורים. באשר לעניין הסכם גירושין משמורת משותפת פיסית – הנה מה שאתם צריכים לדעת – משמורת פיסית מתייחסת למקום מגורי הילד. הורה עם משמורת פיסית מבלה את רוב הזמן עם הילד. שופט יכול להורות להורים לחלוק משמורת פיסית, הנקראת "משמורת פיסית משותפת". במסגרת הסדר של הסכם משמורת משותפת פיסית ההורים יבלו שניהם זמן רב, אבל לא בהכרח שווה, עם ילדיהם. כמו למשל – במסגרת הסדר הסכם גירושין משמורת משותפת הורה אחד יכול להביא את הילדים ארבעה לילות בשבוע, בעוד שלהורה השני יש את הילדים שלושה לילות בכל שבוע. לעתים ילד אינו בטוח בהשגחתו של אחד ההורים. במקרים אלו, שופט יפסוק להורה אחד משמורת פיסית בלעדית וההורה השני יקבל ביקור קבוע.


מה הם היתרונות הבולטים של הסכם גירושין משמורת משותפת?

היתרונות הבולטים של הסכם גירושין משמורת משותפת הם כדלקמן –

  1. שני ההורים שומרים על תפקיד בגידול הילד – שני ההורים מבלים את אותו זמן עם ילדם, ובמקרה של משמורת משפטית משותפת, הם מקבלים החלטות לגבי חיי הילד המשותפים.
  2. הילד נהנה מסביבה יציבה יותר – כשזה מסתדר טוב, הסדר הסכם גירושין משמורת משותפת מספק לילד סביבת חיים יציבה ושלווה יותר.
  3. חלוקת אחריות באופן שווה יותר – מכיוון ששני ההורים חולקים את האחריות, העבודה וההוצאות של טיפול בילדים באופן שווה, זה מקל על שני הצדדים.


האם ההסכם מגשים שיתוף באחריות למשמעת הילדים?

אכן כן, הסכם גירושין משמורת משותפת מגשים שיתוף באחריות למשמעת הילדים – הורות משותפת פירושה גם לחלוק את ההנאות, את האתגרים, וכן, אפילו את המשמעת. כאשר אתם חולקים משמורת משותפת של 50/50, יש לכם הזדמנות לשתף פעולה עם האקס שלכם ולגבות אחד את השני ביצירת חוקי בית ואכיפת ההשלכות המתאימות. גישת צוות למשמעת יכולה להיות מועילה במיוחד כאשר ילדיכם מתבגרים ובוחנים את הגבולות בדרכים חדשות. רק אל תיפלו למלכודת של הסתמכות על המנטרה הוותיקה "חכה עד שאספר לאימא שלך" (או לאבא). הנקודה היא לחזק את הסמכות ההורית הטבעית שלכם, לא להחליש אותה.


מה היסודות של הסכם גירושין משמורת משותפת חוקית?

אתם יכולים לקבל משמורת משפטית משותפת עם משמורת פיזית בלעדית או משמורת פיזית משותפת, שקובעות עם מי ילדכם חי. הסכם גירושין משמורת משותפת חוקית היא דרך לתת לשני ההורים ביטוי בגידול ילדם. הוא מיועד למקרים בהם שני ההורים מסוגלים וזמינים לקבל החלטות חשובות. במדינות רבות, זוהי אפשרות ברירת המחדל או לפחות מועדפת על פני משמורת חוקית בלעדית. במדינות אלה, משמורת משפטית בלעדית ניתנת כאשר משמורת משפטית משותפת אינה לטובת הילד. הסכם גירושין משמורת משותפת חוקית הוא זכותו של הורה לקבל החלטות חשובות בשמו של הילד. הורה עם משמורת חוקית יכול להחליט היכן ילד צריך ללכת לבית הספר, באיזו דת הילד צריך להיות, והאם ילד צריך לקבל טיפולים רפואיים מסוימים. במקרים רבים, ההורים יחלקו משמורת חוקית אלא אם כן זה לא יהיה לטובת הילד. במקרים אחרים, שופט יפסוק להורה אחד משמורת חוקית בלעדית. המשמעות היא שרק הורה אחד יכול להחליט כיצד יש לגדל את הילד והיכן הילד צריך ללמוד בבית הספר. עם זאת, לשני ההורים יש זכות לרישומים רפואיים או בית ספריים של ילד, ללא קשר אם להורה יש משמורת פיזית או חוקית.


מה הן המגרעות הניכרות של הסכם גירושין משמורת משותפת?

הסכם גירושין משמורת משותפת טומן בחובו גם כמה מגרעות. הנה כמה סיבות לכך שהסכמי משמורת משותפת לא תמיד מצליחים –

  1. תזמון ותכנון יכולים להיות קשים – כאשר שני ההורים חולקים זמן הורות שווה, יש צורך בהרבה יותר תיאום להסעת הילד, תכנון איסוף והחזרה ומשימות אחרות כאלה. זה יכול להיות קשה מאוד עבור חלק מההורים, במיוחד אם הם לא מסתדרים.
  2. לעתים קרובות מתעוררים ויכוחים וסכסוכים – אם להורים יש יחסי מחלוקת, משמורת משותפת עלולה למעשה להחמיר את הוויכוחים והעימותים, שכן לשני ההורים יש זכויות שוות על הילד. גם ילדים עלולים להימצא באמצע הוויכוחים האלה, וזה לא טוב עבורם.
  3. ילדים צריכים לעבור בין בתים לעתים קרובות – חלק מהילדים עלולים להתקשות לעבור בין שני בתים, מכיוון שהם עשויים להזיז רכוש אישי כמו מסמכי בית ספר, ציוד ספורט ודברים אחרים בכל פעם שהם עוברים בין בתי הוריהם


האם הסכם גירושין משמורת משותפת מלמד כיצד לבחור תוצאות מתאימות לילדים?

ברור מאליו, כי הסכם גירושין משמורת משותפת מלמד כיצד לבחור תוצאות מתאימות לילדים, בעוד שתזמון זמן הורות עם האקס שלכם יאלץ אתכם להיכנס לשגרה – נכון, אולי לא תרצו לחלוק את זמן ההורות עם האקס שלכם. אך אם בתי המשפט הטילו הסדר משמורת פיסית משותפת, תצטרכו לעבוד יחד כדי לקבוע כיצד יתחלק זמנכם. לוחות הזמנים הפופולריים ביותר למשמורת משותפת כרוכים באופן קבוע בימים ספציפיים בשבוע לסירוגין, אבל ישנן אפשרויות רבות לבחירה. תנסו עם לוחות זמנים שונים כדי לראות מה עובד הכי טוב עבור הילדים שלכם. לאחר שהגעתם לשגרה צפויה, תנצלו את העובדה שידיעה מראש באילו ימים הילדים יהיו אתכם תאלץ גם אתכם לתכנן מראש. כגון – תדעו באיזה יום בשבוע הכי טוב להיפגש עם חבר לקפה או לצאת לשתות אחרי העבודה עם עמיתיכם לעבודה. גם אם הסכם גירושין משמורת משותפת הוא לא מה שהייתם מעדיפים, עדיין תוכלו לנצל את לוח הזמנים החדש והאוטומטי המובנה של המשפחה שלכם.


איך חולקים משמורת משותפת?

ישנן דרכים רבות שבהן הורים יכולים לחלוק משמורת חוקית. בית המשפט עשוי לתת לכם להחליט על הפרטים, או שהוא עשוי להשתמש באחד מההסדרים שלהלן כסטנדרט –

  1. אפשרות ראשונה – לכל הורה יש סמכות על סוגים מסוימים של החלטות. לרבות – לאם יש סמכות לקבל החלטות לגבי בית הספר, ולאב יש סמכות לקבל החלטות לגבי דת.
  2. אפשרות שניה – הורים משתפים פעולה בכל ההחלטות, בכל עת שניתן. כמו למשל – ההורים מחליטים יחד באיזה בית ספר ילדם ילמד והאם הילד ייצא לטיול.
  3. אפשרות שלישית – ההורים מקבלים החלטות גדולות ביחד, וכל אחד מקבל החלטות קטנות יותר בנפרד כאשר יש לו הסכם גירושין משמורת משותפת פיסית על הילד. כגון – ההורים מחליטים יחד באיזה בית ספר ילדם לומד; אם לילד יש טיול בשטח, ההורה שיש לו הסכם גירושין משמורת משותפת פיסית במהלך הזמן הזה יחליט אם הוא או היא צריכים ללכת.
  4. אפשרות שניה – כל הורה מקבל החלטות עבור הילד כאשר להורה יש הסכם גירושין משמורת משותפת פיסית. לדוגמה, אם בת מתבגרת שואלת לגבי אמצעי מניעה כשהיא עם הורה אחד, הורה זה יכול להחליט אם לקחת אותה לרופא.


לסיכום

ניהול משרד עורכי דין ממוקד לקוח פירושו לשים את הלקוחות שלנו במרכז החשיבה שלנו. זה חורג מהתוצר המשפטי שאנחנו מספקים – להיות ממוקדי לקוח פירושו לשים את עצמנו באמת בנעלי הלקוחות שלנו ולהסתכל על החוויה של שכירת עורך דין ומעבר על עניין משפטי מנקודת המבט שלו – ולחשוב איך אנחנו יכולים לספק חווית לקוח טובה בצורה יעילה עבור החברה שלנו. בשל זאת, מוטב שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו מכיוון שאנחנו מתמחים בתחום הסכם גירושין משמורת משותפת.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: