זכויות האישה בגירושין

אישה שנמצאת בעיצומו של הליך גירושין חייבת להכיר את הזכויות ואת החובות שלה. כמו שלגבר יש את הזכויות ואת החובות שלו, כך בדיוק גם לאישה המתגרשת. זכויות האישה בגירושין הן חד משמעיות, כאלה שאף אחד לא יכול להטיל לגביהן דופי. כך שאם הזכויות של האישה נפגעו במהלך הליך גירושין, היא יכולה לדרוש שהן יקוימו לכל אורך הדרך. כל צד בהליך הגירושין אמור לדאוג קודם כל לאינטרסים שלו, ורק לאחר מכן לחשוב על האינטרסים של האחרים. זוהי הסיבה שבגללה כל אישה צריכה לפנות לעורך דין שידאג לייצג אותה בכבוד מול בית הדין הרבני ומול בית המשפט. עורך דין המתמחה בגירושין מכיר את הזכויות של האישה, וידאג כי הן יתקיימו הלכה למעשה. אל תסמכי על האינסטינקטים החדים שלך, תאפשרי לאיש מקצוע להיות בחזית. הוא יאפשר לך להמשיך להתעסק בכל הדברים השונים שמתקיימים במקביל להליך הגירושין עצמו.

 

חלוקת הרכוש בין בני הזוג

בהקשר של חלוקת הרכוש לאחר הגירושין זכויות האישה זהות לזכויות של הגבר. זכויות האישה בגירושין לא תמיד יהיו זהות לאלה של הגבר, אך במקרה הזה כך קובע החוק. במקרה שבו אין הסכם ממון שקובע את חלוקת הרכוש, החלוקה תתבצע שווה בשווה בין בני הזוג. הרכוש שיתחלק שווה בשווה הוא הרכוש המשותף, הרכוש שאותו צברו בני הזוג לאורך כל שנות הנישואין שלהם. ככל ששנות הנישואין יהיו ארוכות יותר, כך באופן טבעי יהיה יותר רכוש לחלק בין בני הזוג. השאיפה היא שכל אחד מבני הזוג יקבל את הפריטים השונים שחשובים עבורו. עורך דין מנוסה ידע כיצד לחלק את הרכוש בצורה שוויונית לגמרי, כך שכולם יצאו מרוצים. זה לא סוד כי הנושא של חלוקת הרכוש הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר בהסכם הגירושין.

 

משמורת על הילדים המשותפים

בהקשר של משמורת על הילדים המשותפים, הנשים זוכות ליתרון משמעותי על פני הגברים. זוהי הסיבה שבגינה אמרנו לכם כי זכויות האישה בגירושין יהיו שונות בהשוואה לזכויות הגברים. הגישה הרווחת היא כי האם היא ההורה העיקרי, זה שדואג לגדל את הילדים לכל אורך הדרך. מהסיבה הזאת עד גיל 6 החזקה על הילדים עוברת באופן אוטומטי לאם. במקרה שבו האם מעוניינת במשמורת מלאה על הילדים, לרוב בית המשפט יאשר את הבקשה. אך כמובן שיהיה צורך לקבוע הסכמי ראייה עבור האב. אך נכון להיום על מנת לשמור על התא המשפחתי, בני הזוג יקבעו משמורת משותפת. כלומר מעורבות שווה בגידול הילדים למרות שבני הזוג לא נמצאים בזוגיות.

 

דמי המזונות שמגיעים לאם

עוד נושא חשוב בהקשר של זכויות האישה בגירושין הוא הנושא של דמי המזונות. דמי המזונות אמורים להינתן לילדים המשותפים של בני הזוג, כאשר האם מקבלת את הכסף. דמי המזונות נקבעים על פי צרכי הילדים, על פי היכולת הכלכלית של האב ועל פי הסדרי המשמורת. השאיפה של האם תהיה כמובן להשיג את הסכום הגבוה ביותר עבור ילדיה. אך מי שיקבע את הסכום הסופי הוא בית המשפט, בהתאם לפרמטרים השונים שאותם סיכמנו. אב שלא משלם דמי מזונות לילדיו עובר על החוק, כמובן שישנה אפשרות לתבוע אותו. הסכם גירושין הוא הסכם שקביל משפטית בכל מצב ובכל סיטואציה, וחובה על כל הצדדים לכבד אותו.

 

איך תכירי את זכויות האישה בגירושין?

במקום להקשיב לכל מיני השערות שונות שנזרקות לאוויר, מוטב כי תפני לעורך דין מיומן. רק עורכי דין שמתמחים בגירושין יוכלו להסביר לכל אישה על זכויותיה. אם את לא תכירי את הזכויות שלך, יהיה לך מאוד קשה לדרוש את אשר מגיע לך. לצערנו בעידן של היום, נשים מקבלות את המציאות בדיוק כפי שהיא. גם אם הגבר מגיע מעמדה של כוח, את חייבת להילחם על כל זכות שמגיעה לך מתוקף החוק במדינת ישראל. מכיוון שאישה תתקשה להילחם לבד על הזכויות שמגיעות לה, עורך הדין יעשה את העבודה המסובכת עבורך. את תוכלי לקצור את הפירות, ולהמשיך את הליך הגירושין במלוא המרץ.

 

תדרשי את זכויותייך בתחילת הדרך

כמו שהבנתם זכויות האישה בגירושין הן דרך שלא ניתן להטיל לגביו דופי. מהסיבה הזאת בדיוק כל אישה צריכה לוודא כי היא דורשת את הזכויות השונות שמגיעות לה כבר בתחילת הדרך. אם עובר הזמן, יהיה לך מאוד קשה להחזיר את מה שכבר סוכם ונחתם. מהסיבה הזאת בדיוק חובה לפנות לעורך דין מקצועי מוקדם ככל האפשר, עוד לפני שבכלל מתחילים את ההליך. הוא ידאג לכך שאת תקבלי את כל זכויותיך לכל אורך הדרך, זכויות שאפילו את לא מכירה אותן. יש כל כך הרבה זכויות שנשים רבות לא מעלות אותן על הדעת שלהן. חבל שתגלי כמה זכויות פספסת לאורך הדרך רק בדיעבד, ולא תוכלי לעשות שום דבר בנידון.

 

מה עושים לגבי מחלוקת בגובה המזונות?

אחת מהסוגיות המשמעותיות ביותר היא הסוגייה שבמסגרתה קובעים את גובה דמי המזונות. הרי השאיפה של הבעל תהיה לשלם סכום מופחת על המזונות, בעוד השאיפה של האישה תהיה לקבל את המקסימום האפשרי. זכויות האישה בגירושין קובעות כי במקרה של מחלוקת, בית המשפט יכול לקבוע דמי מזונות זמניים שיאפשרו לאישה להתקיים ולגדל את הילדים. כל הזמן מתחת לפני השטח יעשה ניסיון להגיע להבנות בין האישה לבין הבעל בהקשר הזה. לעיתים המזונות הזמניים יהיו גבוהים מהמזונות הרגילים, כל זאת בשביל להפעיל לחץ על האב. קחי בחשבון כי את לא אמורה לממן את הילדים מכיסך עד אשר תגיעי להסכמות עם בן הזוג.

 

זכויותיך נפגעו? אל תחכי יותר מידיי!

לצערנו נשים רבות נוטות שלא להתעקש על הזכויות השונות שמגיעות להן. זכויות האישה בגירושין הן ערך עליון, בדיוק כמו שחשוב לשמור על זכויות הגבר בגירושין. אם את מרגישה כי הזכויות שלך נפגעו, אל תחכי יתר על המידה. אנו מציעים לך לפנות עוד היום לעורך דין שידע לייצג עוד מול הערכאות המשפטיות. לבד יהיה לך קשה מאוד להשיג את הזכויות שמגיעות לך, ולכן חובה עלייך להיות מיוצגת על ידי עורך דין. איזה עורך דין יהיה האיש שיספק את הסחורה עבורך? כמובן עורך דין שמתמחה בגירושין. הוא יציג לך בצורה ברורה את הזכויות שמגיעות לך, ויוודא כי את מקבלת את הזכויות האלה. אף אישה לא אמורה לוותר על הזכויות שמגיעות לה, לא משנה מהי הסיבה.

 

בואי לשמוע על זכויות האישה בגירושין

את כבר לא ממש יודעת אילו זכויות מגיעות לך? אנו בהחלט יכולים להבין את התחושה המלבלבת שלך. כל אישה יכולה לספר משהו אחר לגמרי, ואת תמצאי את עצמך בבעיה רצינית. אנו מציעים לך שלא להאמין לכל מיני שמועות שונות, רוצה לשמוע על זכויות האישה בגירושין? תיצרי קשר עם עורך הדין רן רייכמן. עו"ד רן רייכמן ביחד עם צוות המשרד שלו ידאג להעניק לך את כל התשובות לכל השאלות בהקשר הזה. תוכלי לשמוע מה בדיוק מגיע לך מתוקף החוק, ולהילחם על כל אחת מהזכויות. איך את יוצרת איתנו קשר? בסך הכל מחייגת: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: