חלוקת דירה בגירושין

אחת מהשאלות המרכזיות לפני תחילת הליך גירושין היא מה עושים עם הדירה. אומנם לזוג צעיר קשה מאוד לרכוש דירה בישראל, אך יש כאלה שמגשימים את החלום. מכאן עולה השאלה, מי אמור לקבל את הדירה ביום שאחרי מפרקים את החבילה? העניין של חלוקת דירה בגירושין יכול להשפיע על ההחלטה הסופית שאותה אתם תעשו. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם יוצאים קרחים מכאן ומכאן, בטח לא בהקשר של הדירה. לא מדובר על עוד רהיט קטן שלא מביא איתו משהו מיוחד, מדובר כאן על דירה ששווה לא מעט כסף. כעת יש לכם הזדמנות אמיתית להבין מה קורה עם הדירה המשותפת ברגע שבני הזוג מפרקים את החבילה. מחפשים עורך דין שיענה לכם על שאלות נוספות שקשורות לגירושין? זה הזמן לפנות לעו"ד רן רייכמן. עורך דין מנוסה שמכיר את עולם הגירושין על בוריו, ויצליח לסייע לכם לא מעט להשגת כל מטרה.

 

העברת הדירה לאחד מבני הזוג

האפשרות הראשונה שיכולה לעלות על הפרק היא להעביר את הדירה לאחד מבני הזוג. במקרים מסוימים ישנו בן זוג אחד שמוכן לוותר על הדירה על מנת לדאוג לצד השני. נגיד כי לא מדובר על חובה, אך זה בהחלט קורה, בטח אם מדובר על בן זוג מבוסס. לעיתים גם הרצון לשמור על היציבות של הילדים יגרום לאחד מבני הזוג לפעול בצורה הזאת. הרי אם הילדים יעברו לבית חדש ללא כל הכנה מוקדמת זוהי עשויה להיות טראומה אמיתית. לפיכך יש בני זוג שמחליטים להתעלות על העניינים השונים, ולהעביר את הדירה לצד השני. כמובן שחובה לעשות זאת בצורה מסודרת על מנת שהעברת הדירה תהיה מסודרת כחוק. ישנם כאלה שעושים זאת על מנת להקטין את דמי המזונות באופן קבוע.

 

מכירת הדירה לאדם אחר

במסגרת חלוקת דירה בגירושין ישנה אפשרות למכור את הדירה לאדם אחר. הבחירה הזאת מגיעה כאשר בני הזוג לא מצליחים להגיע להבנות בינם לבין עצמם. אם כל אחד מבני הזוג ירצה להשאיר את הדירה בחזקתו, לא ממש תהיה ברירה אחרת. האפשרות היחידה תהיה למכור את הדירה, כאשר כל אחד יקבל אחוז מסוים מהרווח שהתקבל. מכירת הדירה יכולה לאפשר לכל אחד מבני הזוג לרכוש דירה חדשה באזור מסוים. גם אחוזי החלוקה אמורים להיות מוסכמים על בני הזוג, כאשר ברוב המקרים האישה מקבלת קצת יותר אחוזים. אם אין הסכמה על חלוקת האחוזים, ניתן לתת לבית המשפט לעשות את הקביעה הסופית. עורך דין מנוסה יכול לעזור לכם להשיג את ההבנות האידיאליות.

 

ישנה חשיבות להגיע להסכמה

אף אחד לא יכול להטיל דופי בחשיבות של חלוקת דירה בגירושין, הרי מדובר על נושא קריטי מאוד. לא מעט בני זוג מגיעים לנקודת פיצוץ כאשר הם עוסקים בסוגיה הספציפית הזאת. אך עדיין מדובר על עניין שחשוב להסכים עליו בשביל להימנע מהגעה לבית המשפט. כל אחד מבני הזוג צריך לוותר בעניינים שונים בשביל להגיע להסכמה שתהיה מקובלת על כולם. אי אפשר לעולם להגיע למצב שבו כל אחד יקבל בדיוק את מבוקשו. לכן תנסו לגלות מעט גמישות, כך תהיה לכם הזדמנות לפתוח את הפרק החדש בחייכם. אל תשכחו כי כל עוד העניין הזה נמצא על הפרק, לא תהיה לכם אפשרות לפתוח את הפרק החדש בחייכם.

 

חלוקת דירה בגירושין בבית משפט

במקרה שבו בני הזוג אינם מסכימים על אף פרט, אין מנוס מאשר להגיע לבית המשפט. בית המשפט הוא הגוף שאמור לעשות את ההחלטה הסופית, בהתאם לשיקולים השונים שעומדים בפתחו. הרי השופט בבית המשפט רואה את המציאות בעיניים שונות בהשוואה לבני הזוג עצמם שנמצאים בתוך התהליך. אך תיקחו בחשבון כי על ההחלטה של בית המשפט אינכם יכולים לערער ואינכם יכולים להטיל דופי. זוהי הסיבה שבגללה חלוקת דירה בגירושין צריכה לנסות להיעשות בהסכמה בין בני הזוג. לא תרצו להשאיר את מלוא האחריות בידיים של בית המשפט, כי כאן השליטה תלך לאיבוד. כמובן שעורך דין מנוסה יוכל ללוות אתכם בדיון בבית המשפט, כך תוכלו להשיג את מבוקשכם.

 

למה חשוב לדון בסוגייה הזאת בהקדם?

ישנם כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי חלוקת דירה בגירושין ניתן לעשות בסוף. אך אנו סבורים כי את העניין הזה חשוב לפתור בהקדם על מנת להצליח להנות מיתרונות רבים. כעת הגיע הזמן שגם אתם תוכלו להבין את התועלת של פתרון הסוגייה הזאת בתחילת הדרך. כך לא תעשו בחירה שאתם עוד עלולים להתחרט עליה.

  1. על מנת למנוע מצב שבו הליך הגירושין נמשך זמן רב, מוטב לנסות להגיע להסכמות במהרה. סוגיות מורכבות כמו הסוגייה הזאת חייבות להיות כאלה שנפתרות על ההתחלה. כך תוכלו לדעת כי יהיה לכם מספיק זמן לפתור את כל העניינים האחרים. מי שיתעסק עם הסוגייה הזאת באיחור עלול למצוא את עצמו מתעכב מאוד.

  2. לרוב בתחילת הדרך המתח בין בני הזוג נמצא בתחילתו, ולכן ניתן יהיה להגיע להסכמות מהירות. ככל שנמצאים בתוך התהליך, כך ישנו סיכוי כי המצב יצא מכלל שליטה. מהסיבה הזאת מוטב לעסוק בכל הנושאים הגדולים הכי מוקדם שרק אפשר. כך לא תגיעו למצב שבו אתם דנים בנושאים רגישים כאשר היצרים בשיאם.

  3. אם תצליחו להגיע להסכמות על חלוקת הדירה, ניתן יהיה להגיע להסכמות נוספות בהמשך. הרי מדובר על סנונית ראשונה שיכולה לתת דחיפה משמעותית להמשך הדרך. תנצלו את העניין הזה כך שתוכלו להמשיך להגיע להסכמות בעוד נושאים חשובים לא פחות. יחד עם עורך דין תוכלו למצוא את עצמכם מגבשים הסכם אידיאלי.

 

טובת הילדים בהקשר של חלוקת הדירה

טובת הילדים חייבת להיות ערך עליון בכל הסכם גירושין. בית המשפט מבחינתו לא יאשר הסכם גירושין שבו טובת הילדים לא נמצאת בראש סדרי העדיפויות. גם בעת חלוקת דירה בגירושין ישנו צורך לחשוב כל הזמן על מה נכון עבור הילדים המשותפים. כך תוכלו להיות בטוחים כי ההחלטה שעשיתם תהיה החלטה שכולם ירגישו איתה בנוח. גם בתור הורים אתם בוודאי רוצים שיהיה לילדים שלכם הכי טוב. לכן חשוב כי תחשבו מה לעשות עם הדירה בהקשר של טובת הילדים והעדפה האישית שלהם. אם תחשבו בצורה הזאת יהיה מאוד קל להגיע להסכמות שלא ישאירו יותר מידיי מקום לספק.

 

חלוקת דירה בגירושין עם עו"ד רן רייכמן

עומדים להתגרש ממש בקרוב, ואין לכם מושג מה לעשות עם הדירה? בדיוק מהסיבה הזאת אתם יכולים לפנות אל עו"ד רן רייכמן. עו"ד רן רייכמן ביחד עם צוות משרדו מתמחים בכל מה שקשור לנושא של חלוקת דירה בגירושין. בתור עורך דין מנוסה הוא ידע מה יהיה נכון לעשות בשביל להגיע להסכם גירושין אידיאלי. מוטב כי את האחריות על כל מה שקשור לדירה המשותפת תפקידו בידיים של עורך דין מנוסה. תורידו מעצמכם את הצורך להתעסק עם כל מה שקשור לתחום הזה שאינכם מבינים בו. עו"ד רן רייכמן ידאג כי מה שאתם רוצים ושואפים לו, זה מה שיקרה בפועל. מהרו להתקשר למשרדנו: 072-395001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: