פתיחת הסכם גירושין מחדש

הסכם גירושין הוא הסכם מחייב שעליו חותמים בני זוג אשר מחליטים להתגרש. המטרה של הסכם הגירושין היא למנוע כל מיני מחלוקות עתידיות בין בני הזוג. השאיפה היא שההסכם יכיל בתוכו את כל הנושאים החשובים, אלה שככל הנראה ניתן יהיה להתווכח עליהם. אך מה קורה במצב שבו אחד מבני הזוג ירצה לשנות סעיפים שונים בהסכם הגירושין? על מנת שזה יקרה יהיה עליו לפתוח את ההסכם, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לעשות בו שינויים. פתיחת הסכם גירושין מחדש היא לא עניין של מה בכך, הרי מדובר על הסכם משפטי לכל דבר ועניין. במאמר הבא אנו נסביר לכם מתי אפשר יהיה לפתוח הסכם גירושין ומה זה מביא איתו. רוצים לקבל עוד עצות חשובות לפני תעשו החלטה שתצטערו עליה? מוטב כי תפנו לעורך דין מנוסה ומיומן בתחום הגירושין. הוא יספק לכם תשובה על כל שאלה שעשויה להעסיק אתכם.

 

מהו המעמד של הסכם גירושין?

בני זוג שחותמים על הסכם גירושין ברוב המקרים לא מבינים את מעמדו. הם יוצאים מנקודת הנחה כי מדובר על מסמך פשוט, כזה שניתן לראות אותו כהמלצה. אך המציאות היא שהסכם גירושין הוא חוזה מחייב בדיוק כמו כל חוזה שנחתם בין בני זוג. אך מכיוון שהרבה מאוד בני זוג אינם יודעים זאת, הם חותמים על הסכם גירושין שלא מטיב איתם. מהסיבה הזאת הם בוחנים את האפשרות של פתיחת הסכם גירושין מחדש ושינוי הסעיפים שנמצאים בו. כמו שזה לא פשוט לכתוב הסכם גירושין, כך זה לא פשוט לשנות בו סעיפים כאלה ואחרים. לכן אנו מציעים לכם לבצע את הפעולה הזאת יחד עם עורך דין מנוסה בתחום הגירושין. כך תוכלו להיות בטוחים כי לא תגיעו בעתיד לאותה הנקודה.

 

האם ניתן לפתוח הסכם גירושין?

כמו כל הסכם או חוזה בין שני אנשים, ישנה אפשרות לפתוח הסכם גירושין. אך על מנת שזה יקרה ישנו צורך לעשות זאת בהסכם בני הזוג או בהוראת בית המשפט. צד אחד אינו יכול לפתוח על דעת עצמו את הסכם הגירושין, אם זה היה אפשרי כולם היו עושים זאת. כך שאם אתם מרגישים כי ישנו סעיף שחובה לשנות, תוכלו לפעול במספר מישורים. ראשית תוכלו לפנות אל בן או בת הזוג שממנו התגרשת על מנת לנסות לעשות זאת בהסכמה. מצד שני ישנה אפשרות לפנות לבית המשפט על מנת לעקוף את סירובו של הצד השני. בשביל שתוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה יהיה עליכם לפנות ישירות אל עורך דין שילווה אתכם לאורך הדרך.

 

פתיחת הסכם גירושין מחדש – מתי אפשר?

באופן עקרוני אין זמן ספציפי שבו ניתן לפתוח את הסכם הגירושין מחדש. ברגע שאתם חותמים עליו, הסכם הגירושין נסגר, ולא יהיה ניתן לעשות בו שינויים. החל מאותו הרגע תהיה לכם האפשרות לפתוח אותו בהסכמת הצד השני שחתום על ההסכם. גם ביום שאחרי החתימה על ההסכם ניתן יהיה לפתוח אותו בשביל לערוך בו שינויים. העניין הוא שהצעד החכם ביותר מבחינתכם יהיה לחתום רק על הסכם שאתם בטוחים לגביו. פתיחת הסכם גירושין מחדש זה לא עסק פשוט, בטח אם ישנה התנגדות מהצד השני. אתם צריכים לעשות כל מה שאפשר בשביל למנוע מעצמכם להגיע למצב שבו אתם פותחים את הסכם הגירושין.

 

מהן הסיבות המוצדקות לפתיחת הסכם גירושין?

אי אפשר לרצות לפתוח את הסכם הגירושין ולשנות אותו סתם כך. בית המשפט יכול להתערב בנושא במקרה שבו קיימות עילות מוצדקות שונות לפתיחת ההסכם. אם אין ברשותכם סיבה מוצדקת, יהיה עליכם לגייס את הצד השני שחתום על ההסכם בשביל לפתוח אותו. הינה כמה מהעילות השכיחות ביותר שעליהן תוכלו להישען בעת פתיחת הסכם גירושין מחדש:

  1. במקרה שבו צד אחד חותם על ההסכם תוך הסתרת מידע, ניתן יהיה לפתוח את ההסכם מחדש. כמובן שהצד שמעוניין לפתוח את ההסכם יהיה מחויב להוכיח כי הסתירו ממנו מידע. המטרה היא שהסכם הגירושין יחתם על ידי שני הצדדים כאשר הם מכירים את תוכנו. אסור להסתיר סעיף כזה או אחר שעלול להרע לצד מסוים.
  2. אפשרות נוספת היא במקרה שבו צד אחד טוען כי ישנו סעיף שיוצר קיפוח. הסכם גירושין אמור להיות שוויוני עד כמה שאפשר, והסעיפים בו אמורים לכבד את כולם. כאשר צד אחד לא מסתייע בעורך דין, יכול להיות כי אחד מהסעיפים לא יהיה הוגן. במקרה כזה ישנה אפשרות לפתוח את ההסכם ולשנות את הסעיף.
  3. בסיטואציה שבה יש פגם בהתנהלות המשפטית ישנה אפשרות לפתוח את ההסכם. לרוב זה קורה כאשר לא שמים את טובת הילדים בראש סדרי העדיפויות או כאשר ההתנהלות הייתה לקויה. גם כאן הצד שרוצה לפתוח את ההסכם יהיה מחויב להוכיח כי הטענות שלו הן טענות מוצדקות.

 

מהי העלות של פתיחת הסכם גירושין מחדש?

את התהליך יהיה עליכם לעשות ביחד עם עורך דין מנוסה המתמחה בהליך גירושין. הוא יעדכן אתכם לגבי האגרה שאותה תצטרכו לשלם לבית המשפט על פתיחת ההסכם. הרי בית המשפט יידרש לאשר את השינויים השונים שאותם אתם עושים בהסכם הגירושין. האגרה לא קבועה, ולכן כל הזמן תקבלו מחיר שונה שנע סביב 200-300 ₪. יתרה מכך על פתיחת הסכם גירושין מחדש יהיה עליכם לשלם גם לעורך דין. התשלום יעשה בהתאם לכמות השינויים שאותם תרצו לעשות, ובהתאם למורכבות העניין. אך תזכרו כי אם השינוי הוא משמעותי, יכול להיות כי הצעד יהיה משתלם לכם בעתיד. כך שאל תשללו את האפשרות הזאת על הסף בגלל העלויות הכספיות.

 

האם ניתן לבטל לחלוטין הסכם גירושין?

מאוד קשה לבטל לגמרי הסכם גירושין, ולכן לא צריך לשאוף להגיע למקום הזה. בית המשפט הוא הסמכות הבלעדית שמסוגלת לבטל את הסכם הגירושין. הסיבה העיקרית שבגללה בית המשפט מורה לבטל את הסכם הגירושין היא הפרת ההסכם. אם צד אחד לא מקיים את החובות שמוטלת עליו, גם ההטבות מן הסתם יילקחו ממנו. אין סיבה שצד אחד יקבל, בעוד הצד השני לא יקבל את אשר מגיע לו. סיבה נוספת לביטול הסכם גירושין היא במקרה שבו צד אחד מתנהג בצורה מכפירה שלא משאירה מקום לספק. פתיחת הסכם גירושין מחדש זוהי האפשרות האידיאלית לכל מי שמעוניין לבצע בהסכם שינויים.

 

מעוניינים לפתוח הסכם גירושין? פנו לעו"ד רן רייכמן

זה נכון שהסכם גירושין הוא חוזה משפטי שקשה מאוד לפתוח אותו. ברוב המקרים תצטרכו לגייס את הסכמת הצד השני על מנת לעשות מהלך מהסוג הזה. אך בשביל שתוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לפתיחת ההסכם יהיה עליכם לפנת לעורך דין מנוסה. פתיחת הסכם גירושין מחדש עושים עם עורך דין רן רייכמן. עורך דין מנוסה שמסייע עד כה למאות זוגות גרושים שונים לפתוח מחדש את הסכם הגירושין. זוהי לא משנה מהי הסיבה שבגינה תרצו לפתוח את ההסכם, תדעו כי יחד איתנו זה יהיה אפשרי. 

פתיחת הסכם גירושים מחדש זוהי המומחיות שלנו, אנו מזמינים אתכם לדבר איתנו בהקדם האפשרי: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: