תגובה להתנגדות לצוואה

מישהו שאכפת לכם ממנו הלך לעולמו ובנוסף לצער, או שנשארתם מחוץ לצוואה לחלוטין, או שלא קיבלתם את מה שאתם מרגישים שצריך להיות חלקכם ההוגן. זה מה שאתם צריכים לדעת אם אתם שוקלים לערער על צוואה. בעוד שתכנון עיזבון יכול להיות כלי יעיל שנועד לעזור לכם להתמודד עם אובדן, ישנם מקרים שבהם חלקים בתוכנית יכולים ליצור מתח. ובכל זאת, הפעולה של יצירת תכנית מקיפה ויסודית היא חלק חשוב מהחיים. פשוט תמשיכו לקרוא את הדיון על – תגובה להתנגדות לצוואה.

 

תגובה להתנגדות לצוואה
תגובה להתנגדות לצוואה

האם תגובה להתנגדות לצוואה – מי יכול להתמודד עם התנגדות לצוואה?

ערעור על צוואה יכול להיות מאתגר, אך זה יכול לעזור לכם לתקן טעויות אם נשארתם מחוץ לצוואה לחלוטין, או אם לא ניתן מה שאתם מרגישים שצריך להיות חלקכם ההוגן. כיצד להתמודד עם צוואה ומתי כדאי? או תגובה להתנגדות לצוואה – אך זה קשה, אבל זה אפילו יותר קשה כשאתם בטוחים שיש בעיה עם הרצון. זה מה שאתם צריכים לדעת אם אתם שוקלים לערער על צוואה. מי יכול להתמודד עם צוואה? חשוב להיות מודע לכך שהתנגדות לצוואה מוצלחת נדירה ביותר. לפני שתעשו משהו אחר לגבי צוואה שיש לכם בעיה אתה, עליכם לקבוע אם יש לכם את המעמד המשפטי לערער עליה. בדרך כלל, יש לכם את הזכות לערער על כך אם –

  1. אתה נהנים מהצוואה הנוכחית.
  2. הייתם הנהנים מצוואה קודמת.
  3. אתם הנהנים מצוואה חדשה יותר שנעשתה לאחר הצוואה המדוברת.
  4. אתם תהיו יורשים אם לא היו מיושמים חוק צוואה וערבות (זה כולל בני זוג, ילדים ואולי הורים, אחים וקרובי משפחה אחרים, בהתאם לאילן היוחסין).


תגובה להתנגדות לצוואה – מתי אפשר להתנגד לה?

ברגע שיש לכם מעמד משפטי לערער על הצוואה, אתם צריכים גם סיבה משפטית כדי לערער עליה, הנקראת העילות. רק להיות לא מרוצים ממה שקיבלתם בירושה זו לא סיבה מספיק טובה. התפיסה המוטעית הגדולה ביותר היא שהבטחה להשאיר לכם משהו בצוואה ניתנת לאכיפה כנגד העיזבון. לכן, אם סבתא אומרת, 'אני אשאיר את הכיסא הזה לכם בצוואתי' ולמעשה אינה משאירה לכם את הכיסא בצוואתה, אין לכם עילה לערער על הצוואה אלא אם יש ראיה אחרת המעידה על כך שהיא התכוונה לתת את המתנה אבל לא עקב השפעה בלתי הוגנת.


תגובה להתנגדות לצוואה – מה הן העילות להתנגדות לצוואה?

ישנן כמה סיבות משפטיות שעשויות לאפשר לכם לערער על צוואה. זכרו, אינכם יכולים לערער על צוואה רק בגלל שאתם לא מסכימים אתה או לא אוהבים אותה. וכדאי שתדעו מבעוד מועד, גם אם יש לכם סיבה מוצדקת, התהליך עשוי להיות מעט מסובך (שלא לומר, לרוב מאוד יקר) לעבור אותו. ובכל זאת, אם אתם מרגישים שיש לכם סיבה לגיטימית לערער על צוואה, הבנת הזכויות שלכם והתהליך יכולה לעזור לכם. להלן הסיבות התקפות העיקריות שבגללן ייתכן שתוכל לערער על צוואה – בעיות עם המוריש – המוריש הוא האדם שיוצר צוואה (בעל הצוואה). אם אתם מאמינים שהוא או היא היו תחת כפייה, תחת השפעת תרופות או אלכוהול, חסרי יכולת נפשית או כל דבר אחר שיגרום לאי היכולת ליצור צוואה בצורה רציונלית וקוהרנטית, ייתכן שיש לכם סיבה להצליח לערער עליה. הצוואה אינה חוקית – קיימות מספר נסיבות שעלולות לגרום לכך שצוואה תיחשב כפסולה. לדוגמה – הצוואה היא הונאה – אם צוואה מתגלה כמרמה, היא תיסלק אוטומטית. זה אולי הכי קשה להוכיח, אבל אם אתה מרגיש שהמוריש הוטעה לחתום על המסמך, זה ייחשב כמרמה ולא תקף. לעתים קרובות, צוואה שנמצאה כמרמה עשויה להתאים גם ליכולת המנטלית של החותם.. זה לא נחתם בהתאם לחוקי המדינה המקומיים. ישנן גרסאות מרובות שמסתובבות. לא היה המספר המתאים של עדים. זה לא קיבל אישור נוטריוני וחוק המדינה אומר שזה צריך להיות. זה לא שלם. אם אחד מאלה יימצא כנכון, הצוואה עשויה להיחשב כפסולה על ידי בית משפט.


מה הן הסיבות הכלליות שמעוררת בהכרח תגובה להתנגדות לצוואה?

אלו הסיבות הכלליות שניתן לערער על צוואה – דרישות המדינה לא מתקיימות: לכל מדינה יש חוקים משלה לגבי מה צריכה להכיל צוואה. אם הצוואה אינה עומדת בדרישות אלו, ייתכן שהיא לא תקפה. לדוגמה, מדינות מסוימות אינן מתירות צוואות בכתב יד שאין בהן עדים, בעוד שאחרות מתירות. חלק מהמדינות דורשות שני עדים לצוואה, בעוד שאחרות דורשות שלושה. קמט נוסף לכך הוא שהצוואה צריכה לעמוד בדרישות המדינה שבה היה המוריש מגוריו כדי שתהיה תקפה. לכן, אם המוריש היה תושב טקסס, אבל הצוואה נכתבה בוויסקונסין ותואמת את החוק של ויסקונסין במקום לחוק טקסס, ייתכן שהיא לא תקפה. היעדר יכולת צוואה = פירוש הדבר שהמוריש (האדם שערך את הצוואה) לא היה מסוגל מנטלית לערוך צוואה. באופן כללי, אדם צריך להיות מסוגל להבין מה בבעלותו, ואת ערכו, מי הם היורשים הטבעיים שלו, מה הם נותנים ולמי. אם אתם חושבים שהמוריש לא הבין את שלושת הדברים האלה, אז אתם יכולים לערער על הצוואה. אתם צריכים יותר מסתם להגיד שסבתא לא הייתה כשירה, אתם צריכים הוכחה ממשית שהיא לא כשירה בכל הנוגע לעריכת צוואה. צוואה נוספת – אם יש צוואה חדשה יותר מזו המצוינת, זו סיבה לערער עליה. לפעמים יש בלבול לגבי הרצון העדכני ביותר, וזה יכול להיות גם עילה להתנגד לו. הונאה, השפעה בלתי ראויה או זיוף – אם המוריש יצר את הצוואה בכפייה (נאלץ לעשות זאת), הוטעה לחתום על צוואה, או חתימתו זויפה, ניתן לערער על הצוואה. בדרך כלל, התנגדות לצוואה מוצלחת היא כאשר המנוח מבצע שינוי פתאומי וחריג בתוכנית העיזבון שלו, ויש עדויות להשפעה בלתי הוגנת. אם אינכם בטוחים אם יש לכם עילה, עליכם לדבר עם עורך דין. אנשים עלולים לזלזל עד כמה קשה לערער על צוואה ושחובת ההוכחה היא תמיד על מי שמערער על הצוואה.


לסיכום

האם אתם צריכים עורכי דין לענייני צוואה תלוי במידה רבה בגודל העיזבון שלכם. במקרים מסוימים היא מסתמכת גם על גודל המשפחה שמתכוונת לחלוק את רכושכם המקרקעין בזמן פטירתכם. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון שיכולים לעזור לכם להחליט אם יש לכם תביעות תקפות לשכור עורך דין צוואה שיטפל בעניינים המשפטיים של העיזבון שלכם. נשמח לייעץ לכם, אז תצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו כי אנחנו מתמחים בתחום תגובה להתנגדות לצוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: