איך להתמודד עם משיכת זמן של האישה בגירושין כדי לזכות במזונות?

גירושין איך להתמודד עם משיכת זמן של האישה בגירושין כדי לזכות במזונות? – על פי החוק, לא ניתן להתגרש ללא עילת גירושין ואין בו מעמד של פרודים. למעשה, כל עוד אין עילת גירושין בני הזוג נחשבים כנשואים לכל דבר ועניין.

מעמד זה מקנה לכל אחד מבני הזוג זכאות  לזכויות הניתנות לו מתוקף הנישואין, למשל: הנאה מגמלת הפנסיה של בן הזוג ועוד. אם אחד מבני הזוג אינו עובד (למשל אישה עקרת בית) הוא זכאי למזונות גם ללא גט/עילת גירושין. לשאלה זו ניתנו 2 תשובות:

1. השופט יהורם כהן פסק כי גם כאשר אין חיוב בגט ניתן לשלם מזונות. השופט הקציב את מזונות השיקום לאישה לתקופה של שנתיים ובמהלכן הנישואין על הנייר בלבד.

2. בית המשפט העליון קבע (ברוב קולות של 2 מול 1) שניתן לקצוב מזונות גם אם אין עילה בגט. בפסק דין זה כתבה השופטת דפנה ברק ארז שהמזונות יכולים להינתן לפני הגט ואחריו (מכוחם של הדינים הכללים והאזרחיים). השופטת לא קבעה תקופה למזונות, אלא יעד כלכלי: עד שיושג שוויון כלכלי בין בני הזוג.

למעשה, שתי התשובות לשאלה שנשאלה מתירות לקצוב מזונות לתקופה כלשהי למרות שאין חיוב בגט. עם זאת, תקופת המזונות שתיקבע משתנה משופט לשופט: לפי תאריך יעד או עם הגעה ליעד כלכלי.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: