איך מורישים באופן חוקי נחלה או משק חקלאי?

איך מורישים באופן חוקי נחלה או משק חקלאי? – לפני שנים רבות, זכו תושבים במושבים רבים לנחלות ולשטחים גדולים, אשר שימשו אותם במגוון דרכים. אבל מה קורה כאשר אלו המחזיקים בנחלה נפטרים? בחלק מהמקרים, כאשר בעלי נחלות הולכים לעולמם, הם רוצים לחלק את רכושם שווה בשווה בין ילדיהם.

אלא שכאן לא מדובר על צוואה רגילה. במקרים של נחלות ומשקים חקלאיים, ההורשה מבוצעת על ידי קביעת "בן ממשיך" בהסכם אשר נערך בין בעליו של הנחלה או המשק לבין המושב, וכן בינו לבין רשות מקרקעי ישראל. לא פעם הורים שלא מודעים לכך מורישים לילדיהם באופן שווה את נחלתם, אך הוראה זו אינה תקפה. המושב למעשה, יעניק את הזכויות במשק לילד שהוגדר כבן ממשיך, מה שעלול לגרום למתחים ולמריבות בתוך המשפחה.

איך פותרים זאת? בית המשפט פסק כי ניתן למצוא את הילד המסוגל להפעיל את המשק, ולאחר מכן לקבוע תשלומי איזון בינו לבין שאר האחים, מתוך רצון כמובן לממש את רצונם של המנוחים. המשמעות: אחד הילדים אכן ינהל את המשק, אך הוא יהיה מחויב לשלם תשלומי איזון לאחיו. כדי להימנע ממצבים אלו רצוי לערוך מבעוד מועד צוואה בהתאם להחלטות רשות מקרקעי ישראל וכמובן בעזרתו של עו"ד משפחה עם ניסיון בתחום.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: