איך מתמודדים עם אישה שמשחירה את שם הגרוש שלה?

איך מתמודדים עם אישה שמשחירה את שם הגרוש שלה? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לתחום הגירושין:

"אני גרוש מזה 3 שנים ויש לנו 3 ילדים משותפים. מיום שנפרדנו, גרושתי, עושה ימים כלילות על מנת להשחיר את שמי ולהשניא אותי על הילדים, היא התלוננה במשטרה כי אני מאיים עליה, היא מספרת לילדים דברים איומים עליי, היא ביקשה שלא יתנו לי להיכנס לבית הספר של הילדים כי אני מסוכן ועוד. כל בקשותיי לא עוזרות, אני שוקל את המשך צעדיי, מה אתה מציע?"

צפו בתשובתו של עורך דין גירושין, רן רייכמן:

עו"ד גירושין, רן רייכמן, משיב:
ידוע לכולנו שמאבק גירושין זה לא מאבק נוח, זו לא תקופה נעימה בחיים, אבל עדיין, יש להבחין בין שימוש בנשק קונבנציונלי לשימוש בנשק לא קונבנציונלי, שהוא נשק אסור. לא סתם קבע המחוקק כי הליכים בתוך בית המשפט למשפחה הם חסויים, לא ניתן להוציא אותם החוצה, וגם את ההחלטות והפרוטוקולים של בית משפט לא ניתן להוציא החוצה, מתוך הגנה על פרטיות של התא המשפחתי.

לפי מה שאתה מתאר, גרושתך מצפצפת על אותם הליכים למעשה, ופונה ומשחירה את שמך, בקרב מוסדות החינוך של הילדים, מגישה תלונה למשטרה ועוד. אני לא חושב שאתה צריך לשבת בשקט על ההתנהלות הזאת, כי אתה יכול לאסוף ראיות על אותן אמירות פוגעניות כלפייך, במוסדות החינוך. אתה יכול לקחת תצהירים או מכתבים או הודעות מאותם גורמי חינוך, אתה יכול להגיש נגשה תביעה, מכוח חוק איסור לשון הרע. סעיף 7א', לחוק סעיף לשון הרע, מעלה את הפיצוי, ללא הערכת נזק, ל-100 אלף ש"ח, במקום שבו אתה מוכיח על כוונת זדון או כוונת פגיעה בשמך.

אני לא שומע שהייתה איזושהי בדיקת מסוכנות, לפיה קבעו שאתה מסוכן. לא היה אירוע אלימות, ולכן מדובר בהתנהלות שתכליתה אחת – לפגוע בשמך. בנוסף, אנחנו שומעים גם על תלונה כוזבת שהגישה נגדך במשטרה. גם על כך, המחוקק מאפשר לך להגיש תלונה נזיקית, לפי סעיף 60 לפקודת הנזיקין, בגין עוולת הנגיסה. יש להוכיח כוונת זדון ונראה שבמקרה הזה תוכל לעשות.

לאחרונה היה פסק דין מאוד מעניין על ידי סגן הנשיאה, בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. כבוד השופט שלו קבע פיצויים של לא פחות ולא יותר מ-125 אלף ש"ח על אם שבמהלך הליך גירושין השחירה את פניו של האב במוסדות החינוך – ופגעה בשמו. היה פה מסר של בית המשפט, שתהליכים משפטיים, גם אם הצדדים לא אוהבים אחד את השני, יש לנהל בהגינות. שיהיה בהצלחה!

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: