איך פותחים תיק גירושין?

הגעתם למסקנה כי הגיע הזמן להתגרש? כל זוג שנמצא בתחילתו של הליך גירושין צריך לדעת איך פותחים תיק גירושין. על פניו זה יכול להיראות כמו עניין פשוט, אך המציאות היא שהעניין משפיע לא מעט. אתם מבחינתכם תרצו לדעת כי פתחת את תיק הגירושין כנדרש, ובקרוב מאוד תוכלו לפתוח פרק חדש בחייכם. טעות אחת קטנה בפתיחת תיק הגירושין עלולה לעכב מאוד את קבלת הסכם הגירושין. כל עוד לא יהיה לכם הסכם גירושין או גט מהרבנות, לא תוכלו להתחיל התחלה חדשה. אחרי שתקראו את כל המדריך הבא לפתיחת תיק גירושין, תהיו מוכנים לצאת לדרך. הכי חשוב שלכל אורך הדרך יהיה לצידכם עורך דין מנוסה שיספק לכם ליווי אישי. כך תדעו כי הוא יחזיר אתכם למסלול בכל פעם שאתם סוטים ממנו.

 

הכירו את התחום הזה

ישנה חשיבות אמיתית להכיר את התחום לפני שפותחים תיק גירושין ברבנות. הרי הכי קל מבחינתכם יהיה ללכת לרבנות ולפתוח תיק גירושין, אך מה יקרה ביום שאחרי? ביום שאחרי אתם תרצו לדעת כי ההליך כולו יתקדם בדיוק כמו שאתם מצפים שהוא יתקדם. מהסיבה הזאת חשוב שתשאלו איך פותחים תיק גירושין, וגם תקבלו תשובות ברורות. ככל שתגיעו יותר מוכנים להליך עצמו, כך תוכלו לסיים אותו ללא עיכובים מיותרים. החל מהרגע שבו החלטתם לפרק את החבילה, אתם צריכים לעשות הכל בשביל לקבל את הגט. ברגע שאתם מגיעים מוכנים, אף עניין לא יתפוס אתכם כאשר אתם לא תהיו מוכנים. ההכנה המקדימה שלכם תאפשר לכם לצלוח לא מעט מכשולים שונים. לצערנו במעלה הדרך ישנם לא מעט מכשולים שעלולים להפעיל אתכם כלפי מטה.

 

פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני

בכל מה שקשור לפתיחת תיק גירושין, ההתנהלות כולה מתבצעת מול בית הדין הרבני. לכן לשאלה איך פותחים תיק גירושין? ישנה רק תשובה אחת שהיא לחפש את בית הדין הרבני הקרוב לאזור מגוריכם. כיום תוכלו למצוא בתי דן רבניים בפריסה ארצית, כך שלא תצטרכו לנסוע זמן רב. בהגעה לבית הדין, תוכלו לקבל הסבר מקיף על הגשת הבקשה המסודרת. יהיה עליכם להגיש מסמכים שונים שיאפשרו את פתיחת התיק בצורה מהירה. מוטב כי תכירו את המסמך מראש, זוהי הדרך שלכם להגיע מוכנים לקראתו. תוכלו גם לדעת אילו מסמכים נחוצים לכם בשביל לפתוח את תיק הגירושין ללא עיכובים וללא היסוסים.

 

האם נדרשת הסכמה משותפת?

לא מעט זוגות יוצאים מנקודת הנחה כי נדרשת הסכמה משותפת לפתיחת תיק גירושין. המציאות היא שלא נדרשת הסכמה משותפת, וכל אחד מבני הזוג יכול לפתוח תיק גירושין. כך שאם אתם מתעניינים איך לפתוח תיק גירושין, מוטב כי תדעו שתוכלו לעשות זאת לבדכם. אך כמובן שישנו יתרון בכך שתגישו את הבקשה בהסכמה משותפת. אך גם אם הצד השני מתנגד להגיש את הבקשה, אינכם צריכים להימנע מלהגיש אותה. כל עוד ישנה עילה לגירושין, בית הדין הרבני יכול להפעיל סנקציות על הצד השני להסכם למתן גט. אך כמובן שיש עוד תהליך ארוך עד אשר תגיעו לשלב הספציפי הזה, בינתיים תוכלו להגיש את הבקשה.

 

תכנון ובניית הסכם גירושין

מהרגע שבו יש הסכמה בין בני הזוג על הפרידה, תהיה אפשרות לבנות הסכם גירושין. ההסכם אמור להסדיר את כל הזכויות ואת כל החובות של בני הזוג ביום שאחרי הפרידה. הרי בני זוג שהיו נישואים זמן רב, צריכים להסדיר בניהם לא מעט נושאים משותפים. בין אם מדובר על הרכוש המשותף, המשמורת על הילדים המשותפים או תשלומים שונים. כל זאת מתוך תקווה למנוע כל מיני בעיות ומריבות בעתיד הקרוב או הרחוק. הכל אמור להיות מוסדר במסגרת ההסכם, כך בני הזוג ימצאו את עצמם במצב שבו לכל שאלה יש תשובה. איך פותחים תיק גירושין? בונים הסכם גירושין שיאפשר לקבל את הגט במהירות הבזק. כל עוד לא יהיה לבני הזוג הסכם גירושין, הם לא יוכלו לקבל את הגט המיוחל.

 

למה לפתוח תיק גירושין עם עורך דין?

באופן כללי אתם יכולים לפתוח תיק גירושין לגמרי לבד, ללא עזרה של עורך דין. אך כמובן שהצעד הזה לא מומלץ בלשון המעטה, רוב האנשים מעדיפים לעבוד עם עורך דין. התרומה של עורך דין בהיבט הזה היא תרומה גדולה מאוד, כזאת שחשוב שתכירו אותה. ראשית עורך דין יוכל לענות לכם על כל השאלות שקשורות לעניין של איך פותחים תיק גירושין. הוא לא ישאיר אתכם במצב שבו יהיו לכם שאלות פתוחות ללא מענה. יתרה מכך, הוא יכוון אתכם בדיוק אל המקום שבו אתם אמורים להיות. הוא יסביר לכם איזה צעד יהיה הנכון ביותר עבורכם בכל נקודת זמן. עורך דין שסייע למאות גרושים וגרושות, ידע בדיוק כיצד הכי כדאי לפעול.

 

בקשה ליישוב סכסוך לפני פתיחת תיק גירושין

עד לא מזמן הייתם יכולים לפתוח תיק גירושין ברגע שבו החלטתם להפריד כוחות. לכן התשובה לשאלה איך פותחים תיק גירושין הייתה תשובה שונה לגמרי. נכון להיום בגלל ריבוי מקרי הגירושין, עבר חוק בישראל המחייב את הזוג לעבור הליך גישור. הליך הגישור אמור לאפשר ליישב את הסכסוך, ולנסות לבנות הסכמות בין בני הזוג. ההסכמות יכולות להביא את בני הזוג למצב שבו הם נותנים לזוגיות צ'אנס נוסף. אך אם בני הזוג מחליטים להפריד כוחות למרות זאת, ההסכמות יאפשרו לבנות הסכם גירושין. הרי כל עוד ישנם חילוקי דעות יהיה מאוד קשה לבנות הסכם מכבד לכל הצדדים.

 

מנסים להתגרש בהסכמה – לטובת כולם

אחרי שהבנתם איך פותחים תיק גירושין, הגיע הזמן לדבר על חשיבות ההסכמה. לעיתים כאשר בני זוג מחליטים להתגרש הם שוכחים כי ישנו צורך להגיע להסכמות. הרי כל עוד לא יהיו הסכמות על נושאי הליבה, לא באמת יהיה ניתן להתקדם אל עבר ההתחלה החדשה. לכן גם אם המצב לא אידיאלי, וגם אם ישנם חילוקי דעות, חשוב לנסות להבין זה את זה. תזכרו כי לרוב גם יהיו לכם ילדים משותפים שנמצאים בדיוק על התפר. אתם צריכים לעשות ככל שביכולתכם בשביל להתגרש בצורה שמכבדת את כולם. אם אתם יכולים להיות המבוגר האחראי, תיקחו את היוזמה הזאת לידיים שלכם. לא משנה מאיזה כיוון תסתכלו על הדברים, אתם תרוויחו לא מעט.

 

איך פותחים תיק גירושין? מתקשרים לעו"ד רן רייכמן!

הגעתם למסקנה כי אין מנוס מלפרק את הזוגיות? הצעד שאתם עושים הוא צעד שהולך לשנות את חייכם. מהסיבה הזאת מוטב כי תדעו שיש עורך דין מנוסה שיספק לכם ליווי צמוד. לא תרצו למצוא את עצמכם עושים טעויות קטנות שעלולות לעלות לכם ביוקר. עורך הדין רן רייכמן מנוסה מאוד בפתיחת תיקי גירושין ובניהול כל התביעות השונות. משרדו של עו"ד רן רייכמן מציג אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, אחוזי הצלחה שעולים על 90 אחוז. גם אתם רוצים להצטרף להצלחה ולהתגרש במהירות? אין שום בעיה, אתם נמצאים במקום הנכון. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לחייג למשרד, ומיד תקבלו תשובות לשאלות השונות: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: