איתור צו קיום צוואה

אם קרה לכם מקרה מצער של מוות במשפחה שלכם, אתם עשויים לתהות בסופו של דבר מתי הצוואה של היקרים לכם ישותפו אתכם. אך אין דרישה שהצוואה תקרא בקול רם בפני קבוצה או לחלופין שתוצג בפני המשפחה באופן כללי. בעוד שהנהלים והחוקים משתנים ממדינה למדינה, באופן כללי, מנהל העיזבון קובע מי יקבל עותק. לחלק מהמדינות עשויות להיות גם עותקים משותפים עם אלה המושפעים ישירות מהוראות הצוואה. מוטב תעשו אם תקראו את המאמר הזה מראשיתו ועד לסיומו, וכך תגלו מידע רב על – איתור צו קיום צוואה.

 

איתור צו קיום צוואה
איתור צו קיום צוואה

מה נדרש בשביל איתור צו קיום צוואה?

בשביל איתור צו קיום צוואה אתם צריכים את השם המלא של הנפטר וגם את השנה שבה הוא נפטר, על מנת לחפש צוואה או לאתר אותה. זה תואם את האופן שבו המידע נשמר בארכיון. אם אתם לא יודעים את שנת המוות המדויקת, הזינו את השנה המשוערת, ולאחר מכן השתמשו בקישורים 'הקודם' וה'הבא' כדי לחפש בשנים שלפני ואחרי זה. אם יש לכם עוד מידע, כדוגמת – תאריך מותו המדויק, תוכלו להשתמש בזה כדי לצמצם את החיפוש שלכם. השתמשו באפשרות של 'חיפוש מתקדם' כדי להזין פרטים אלה.


מה רצוי לדעת על איתור צו קיום צוואה?

בתביעה להשפעה בלתי הוגנת, ישנם שני צדדים כלעיל –  המציע – מיוצג לרוב על ידי מנהל העיזבון, רואה בצוואה תקפה ורוצה לאכוף אותה. המערער – טוען שהייתה השפעה בלתי ראויה בעריכת הצוואה ורוצה לפסול אותה. בעוד שמוגשת תביעה, מוטלת על המציע הנטל הראשוני להוכיח כי הצוואה תקפה וזאת משום שלמוריש היו ידע ואישור הוא בהחלט מבין ומאשר את תוכן הצוואה, ויכולת צוואה – שהיא מודעת לנכסיו ומבין את ההשלכות של עריכת צוואה. לאחר מכן, הנטל עובר אל המתמודד כדי להוכיח השפעה בלתי הוגנת.


איפה יהיה איתור צו קיום צוואה של אדם אהוב?

אם אתם צד בשם בצוואתו של אדם אהוב, ייתכן שהוא הודיע לכם על כך מבעוד מועד. כמנהלי עיזבון או כנאמנים, לצורך העניין, ייתכן שקיבלתם עותק מהצוואה או נאמר לכם היכן היא נשמרת. כמו כן, רוב בני האדם שומרים צוואה במקום בטוח, כמו במקומות הללו –

  1. אצל עורך דין לתכנון עיזבון.
  2. קבצים אישיים.
  3. תא פיקדון בנקאי.
  4. כספת ביתית.

אם אתם רוצים לבצע איתור צו קיום צוואה, אתם יכולים לבדוק עם מרשם הצוואות של המדינה או בית המשפט לצוואה כדי לראות אם הצוואה כבר הוגשה. אנשים יכולים להגיש צוואה לשמירה תמורת תשלום חד פעמי. לאחר מכן היא נשמרת במעטפה סגורה עד שהיא משוחררת בחזרה לאדם שהגיש אותה, כמו גם לנציגיו לאחר מותו. לאחר מות היקר לכם, צוואתו מוגשת לעתים קרובות לבית המשפט. צוואה המוגשת לבית המשפט היא רישום ציבורי. אולי לא תוכלו לראות את כל הצוואה, אבל סביר להניח שאתם יכולים להגיש בקשה לראות אילו מסמכים הוגשו לבית המשפט. אם אתם לא מנהלי העיזבון, אולי תוכלו לברר מיהו מתעודת הפטירה. לעתים קרובות זה מוגש לרשם המחוז.


מה צריך בשביל איתור צו קיום צוואה של חייל?

אתם יכולים לבצע איתור צו קיום צוואה של חייל רק עם השם המלא של החייל ושנת פטירתו. אם יש לכם מידע נוסף, לרבות – השם הפרטי של החייל, מספר השירות ותאריך פטירתו המדויק, תוכלו להשתמש בזה בשביל לצמצם את החיפוש.


איתור צו קיום צוואה – מי מקבל עותק של הצוואה?

אופן הטיפול והניהול של צוואה תלוי במדינה בה התגורר הנפטר. ברוב המקרים, צוואה נכרת לאחר פטירתו של אדם. אם האדם רשם את צוואתו, סביר להניח שהמדינה תודיע על כך ליורשיהם, וכן לכל מנהל עיזבון ששמו בצוואה. אם אין שם מנהל עיזבון בצוואה, המדינה עשויה למנות אחד, או שהיורשים בחוק עשויים להיות אחראים. מנהל העיזבון הוא לרוב מי שמחליט לאילו בני אדם ניתן עותק של הצוואה. ברוב המקרים, אלה יהיו אנשים המושפעים ישירות מהוראותיו. זה יכול לכלול את אלו –

  1. רשויות המס הפדרליות והמדינה.
  2. מנהל העיזבון.
  3. נאמנים.
  4. רואה חשבון.
  5. מוטבים.
  6. יורשים או מוטבים קודמים.
  7. בעל ייפוי כוח רפואי.

מנהל העיזבון אחראי להסדרת העיזבון על פי הצוואה. זה כולל תשלום מסים וכל הוצאות אחרות, מכירת כל נכס שצריך להימכר, לוודא שהמוטבים יקבלו את הירושה שלהם, ומימון נכסים לנאמנות אם קיימת כזו. איך זה אמור לקרות נקבע בתנאי הצוואה; מנהל העיזבון יזדקק להעתק על מנת לעמוד ברצונו של הנפטר.


איתור צו קיום צוואה – מה בנוגע למוטבים?

כל המוטב ששמו בצוואה צריך לקבל עותק של הצוואה. זה מאפשר להם להבין כל עיזבונות, ואף כל אמון שהוקם עבורם. אם מוטב כלשהו הוא ילד קטין, בצוואה יש לציין אפוטרופוס חוקי. לאחר מכן, אפוטרופוס צריך לקבל גם עותק מהצוואה כדי שיוכל להגן על האינטרסים של הילד ולפעול לפי תנאי כל עזבון. כאשר בוחנים איתור צו קיום צוואה מבחינת יורשים בחוק או קודם להיות – ייתכן שמוטבים קודמים שנכתבו מאז מתוך הצוואה, או יורשים שעברו ירושה, יוכלו לערער על הצוואה. זה היה קורה אם הם היו רוצים להוכיח שהצוואה הנוכחית לא תקפה ושהיה צריך לכלול אותם כמוטבים. ברם, מדינות רבות מטילות מגבלות זמן על מתי מישהו יכול לערער על צוואה. מנהל עזבון עשוי לשלוח עותקים לכל בעל מעמד כדי לערער על הצוואה בשביל להפעיל את השעון במגבלת זמן זאת ולעשות פחות סיכוי להתרחש רצון מעורער.


מה קורה בהיבט של איתור צו קיום צוואה אם מישהו נפטר ללא צוואה?

מה שקורה בהיבט של איתור צו קיום צוואה אם שמישהו נפטר ללא צוואה זה שהנכסים יעברו לקרובי המשפחה. מי נחשב קרוב משפחה יכול להיות תלוי במדינה שבה חי ומת ונפטר, אבל במרבית המקרים, בן זוג יהיה ראשון בתור, בעוד שילדיו של המנוח יהיו הראשונים בתור אם לא היה בן זוג. ההחלטה מי הבא בתור תלויה בחוקי הירושה של המדינה.


האם כתיבת צוואה בלי עורך דין נחשבת לחוקית?

צוואה ניתנת להכרה משפטית ללא מעורבות של עורך דין. ישנם יצרני צוואות מקוונים שבהם אתם יכולים להשתמש, או שאתם יכולים לכתוב צוואה בעצמכם. תצטרכו לברר מהן הדרישות במדינה, על מנת שהצוואה תהיה חוקית. לכל הפחות, תצטרכו לכתוב את כוונותיכם, לחתום על הצוואה ולהצטייד בשני עדים.


לסיכום

ככל שתשקיעו בנדל"ן וסוגים אחרים של נכסים, תלוו כסף מהבנק וממקורות אחרים. אם לא החזרתם את ההלוואות הללו במלואן עד מותכם, הן הופכות לחלק מתהליך הצוואה הסופי שלכם. מוסדות ההלוואות יבואו אחרי הנכסים שלכם וימכרו אותם כדי לגבות את חובם. אם אין לכם את המסגרת המשפטית הנכונה כדי להגן על חפצי הערך שלכם, הם עלולים להשאיר את המשפחה שלכם חסרת כל. אלו הן כמה מהסיבות הרבות שבגללן כדאי לשכור את עורכי הדין שלנו. אנחנו עורכי דין מוסמכים ומנוסים שילוו אתכם לאורך תהליך ההשקעה וההחלטה מה קורה כשאתם עוברים הלאה. בשל כך חשוב שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו מכיוון שרק אנחנו מתמחים בתחום איתור קיום צוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: