אלימות במשפחה

לצערנו בשנים האחרונות אנו רואים כיצד מקרי אלימות במשפחה תופסים כותרות בחדשות ובעיתונים. אם בעבר היה מדובר על עניין נדיר במחוזותינו, כיום העניין הזה הרבה יותר שכיח. כל מקרה אלימות הוא קשה ולא נעים, אך אלימות שמתרחשת בחיק המשפחה היא קשה הרבה יותר. הסיבה לכך היא שהאלימות מתבצעת על ידי אדם מוכר ולא על ידי אדם שאינכם מכירים אותו. האלימות בתוך המשפחה שוברת מוסכמות ומשנה את כל מערכת היחסים בין בני המשפחה. זה לא משנה באיזה צד אתם נמצאים, יהיה עליכם להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה. בין אם אתם אלה שהתלוננת על האלימות, ובין אם אתם אלה שהוגשה נגדכם תלונה על אלימות. במשרד עורכי דין רן רייכמן תקבלו ייעוץ משפטי שיאפשר לכם להתמודד עם המערכה המשפטית. כאשר מדובר על מערכה משפטית מול בן משפחה הסיטואציה הופכת להיות מאתגרת הרבה יותר מאשר מערכה משפטית אחרת.

 

כיצד מגדירים אלימות במשפחה?

יש כאלה שירימו גבה כאשר הם ישמעו את המונח אלימות בתוך התא המשפחתי. אך למען האמת מדובר על תופעה שכיחה מאוד בכל השכבות באוכלוסייה. מה שהיה בעבר נראה בתור דבר לגיטימי, כיום הוא כבר נתפס כדבר שאסור שיקרה בשום מצב. אלימות במשפחה היא כל סוג של אלימות שמתרחשת בתוך המשפחה. אנו כמובן מדברים בין היתר על אלימות פיזית, אך לא רק על אלימות מהסוג הזה. אלימות בחיק המשפחה עשויה להיות גם אלימות מילולית, אלימות מינית, אלימות כללית או אלימות נפשית. בעזרתו של עורך דין מנוסה תוכלו לתת הגדרה חד משמעית לתחושות שלכם. מרגישים כי אתם חווים אלימות בתא המשפחתי? מוטב לכם להתייעץ עם עורך דין מנוסה שיאפשר לכם לקבל את זכויותיכם.

 

מדוע חשוב להתלונן על אלימות בתא המשפחתי?

יש כאלה שעושים ככל שביכולתם על מנת לשמור על התא המשפחתי כפי שהוא. ברור לכל הנוגעים בדבר כי תלונה על אלימות במשפחה עלולה להביא איתה לפירוקו. אז מדוע בני משפחה צריכים להתלונן במקרה שבו הם חווים אלימות מסוג כזה או מסוג אחר?

  • תעצרו את האלימות כל עוד אפשר: אלימות מילולית יכולה להפוך מהר מאוד לפיזית, פיזית יכולה להיות חמורה ככל שעובר הזמן. האחריות שלכם תהיה לעצור את המצב כל עוד אפשר לעצור אותה. תלונה על בן משפחה בגין אלימות מסוג מסוים תביא למעצרו או להרחקתו מהבית.
  • החזירו את הבית להיות המקום הבטוח: ברגע שבני משפחה חווים אלימות בתוך המשפחה, הבית כבר לא נשאר המקום הבטוח. יהיו בני משפחה שיעשו כל מה שאפשר כדי לא להגיע לבית בסוף היום. ברגע שאתם מתלוננים ומציפים את הבעיה, יהיה אפשר לחזור לבית בבטחה. הבית חייב להיות המקום שאליו תרצו להגיע בסופו של כל יום.
  • תימנעו פגיעה בבני משפחה נוספים: תלונה על אלימות בחיק המשפחה תביא להפסקת האלימות לאלתר. המשמעות היא שתוכלו למנוע אפשרות תאורטית לפגיעה בבני משפחה נוספים. הרי בן משפחה שפוגע בבן משפחה אחד, יכול לפגוע גם בבני משפחה אחרים. לכן מחובתכם לפעול על מנת למנוע מהמצב כולו לצאת מהשליטה שלכם.
  • תענישו את האדם שפגע בכם: גם אם האדם שפגע בכם הוא בן משפחה, ישנה חובה להעניש אותו על האלימות. אלימות במשפחה היא לא עניין של מה בכך, מדובר על בעיה משמעותית מאוד. חובה עליכם להעניש את האדם שפגע בכם על מנת שהוא יבין את משמעות הפגיעה. אולי בעתיד עוד תצליחו לחזור ליחסים נורמטיביים במידה כזאת או במידה אחרת.

 

אלימות כלפי ילדים בחיק המשפחה

צריך לשים קו הפרדה מסוים בין אלימות במשפחה כלפי מבוגרים וכלפי ילדים. ישנה רגישות מסוימת לאלימות שבה מעורבים ילדים בדרך כזאת או בדרך אחרת. ילדים שאמורים להיחקר מופיעים בפני חוקרי ילדים, חוקרים שמאומנים לתשאל ילדים. אם ישנו צורך מצמידים לילד עובדת סוציאלית או כל איש מקצוע אחר. כמובן שגם חומרת הענישה יכולה להיות מושפעת בהתאם לגיל של המעורבים בפרשה. עורך דין המתמחה באלימות בחיק המשפחה יכול לסייע לא מעט להתמודדות בני המשפחה בתהליך. הרי חקירה של ילדים בחלק מהמקרים תהיה חקירה שלא יהיה ניתן למנוע אותה. זה לא משנה אם האלימות מופנית כלפי הילדים או שהילדים היו עדים לאותה אלימות. לעיתים התשאול של הילד יכול לשפוך אור על לא מעט סימני שאלה חשובים שנתונים בערפל. אך כמובן שתמיד צריך לזכור כי הנחקר הוא ילד שלא בהכרח אמור להכיר את כל האינפורמציה ולא תמיד ישתף פעולה.

 

מהי הענישה בגין אלימות במשפחה?

הענישה לאלימות שנעשתה בתוך המשפחה תהיה גבוהה בהשוואה למצב מחוץ למשפחה. באופן כללי אלימות היא דבר לא מקובל, לא משנה היכן בדיוק היא מתבצעת. אך מכיוון שבמשפחה ישנה תלות של חלק מבני המשפחה אלה באלה, הענישה גבוהה לשם הרתעה. בעבירה שמוגדרת בתור חבלה של ממש העונש יכול להיות עד 3 שנות מאסר. הענישה כלפי אלימות כלפי בן או בת הזוג יכולה להגיע עד 6 שנים מאחורי סורג ובריח. כמובן שככל שחומרת העבירה עולה, כך מן הסתם הענישה מחמירה גם היא. השאיפה היא להגיע למצב שבו בני המשפחה חושבים פעמיים לפני שהם פועלים באלימות מסוג כזה או אחר. נדגיש שוב כי אלימות היא אלימות מכל סוג שהוא, ולא רק אלימות פיזית. בחלק מהמקרים הענישה על אלימות שהיא לא פיזית תהיה גבוהה בדומה לענישה על אלימות פיזית במשפחה.

 

עורך דין מומחה לעבירות אלימות במשפחה

כמו שאתם מבינים ההתייחסות לאלימות בחיק המשפחה היא שונה מההתייחסות לאלימות במקומות אחרים. זוהי הסיבה שבגללה חשוב לפנות אל עורך דין שמכיר את התחום הזה על בוריו. ההתייחסות של עורך הדין צריכה להיות שונה, וזה לא משנה באיזה צד של המתרס הוא נמצא. עורך דין שלא מכיר את העולם של אלימות בחיק המשפחה עלול שלא לספק את הסחורה ברגע האמת. עורך הדין ילווה את הלקוח לכל אורך הדרך על מנת להוכיח את צדקתו בכל דרך אפשרית. תזכרו כי בסופה של הדרך חובת ההוכחה ברוב המקרים תהיה מוטלת עליכם. אל תתמהמהו יתר על המידה, פנו בהקדם לעורך דין שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר.

אל מי אתם צריכים לפנות במקרה של תביעת אלימות במשפחה? אל משרדו של עורך הדין רן רייכמן. המשרד מנוסה מאוד במגוון רחב של תחומים, בין היתר הוא מתמחה באלימות בחיק המשפחה. המשרד מלווה את הלקוחות ומספק להם את כל התמיכה הנדרשת בהתאם לסיטואציה הרגישה. עורך דין טוב בתחום הזה הוא עורך דין שיודע לספק גם אוזן קשבת במידת הצורך. אי אפשר להתעלם מכך שהמשרד מציג אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בייצוג לקוחות בכל התחומים. אז מה אתם צריכים לעשות? בין אם אתם חוויתם אלימות בתוך המשפחה ובין אם אתם נאשמים באלימות מהסוג הזה פנו אלינו. בתוך זמן קצר תקבלו תשובות לכל השאלות שמעסיקות אתכם. התקשרו עוד היום על מנת לדעת שאתם בידיים הכי בטוחות שיש: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: