אמי נישלה אותי מצוואת אבי, האם ניתן לבטלה? עו"ד רן רייכמן עונה

אמי נישלה אותי מצוואת אבי, האם ניתן לבטלה? – אמי ביקשה לקיים את צוואתו של אבי המנוח. אחיי ואני ביקשנו לבטל את הצוואה מכיוון שהיא נישלה אותנו מהצוואה.

באותה תקופה שאבי ערך את הצוואה הוא לא היה כשיר לעשות זאת ואמי ניצלה את מצבו. מה אפשר לעשות כדי לבטל את הצוואה? מדובר על מצב לא טבעי שאב מנשל את ילדיו מצוואתו. הכלל בדיני הירושה הוא שצריך לכבד את רצון המת – זאת נקודת המוצא של בית המשפט כאשר הוא בוחן כל צוואה.

אתה טוען שכולם ידו על מצבו הלא טוב של אביך. במקרה זה, הנטל יהיה עליכם כדי להוכיח מה היה מצבו הקוגניטיבי של אביך המנוח בעת עריכת הצוואה.

סעיף 30 לחוק הירושה אשר קובע כי צוואה שנערכה בהשפעה בלתי הוגנת בטלה, בה בודקים את התלות של המצווה ומבחנים נוספים. בסופו של דבר, בודקים אם אביך היה בעל יכולת באופן עצמאי לכתוב צוואה או היה תלוי באמך.

לכן, במקרה זה תצטרכו להגיש התנגדות לצוואה מכוח סעיף 30 לחוק הירושה ואם טענתכם שאמך בודדה אותו, נראה שתוכלו לבטל את הצוואה.

צפו בקטע מהתכנית:

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פרטים:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: