ביטול צוואה בכתב יד

אז נפגשתם עם עורכי דין, שקלתם את האפשרויות שלכם, ערכתם וכתבתם בקפידה צוואה. ואז, משהו לא צפוי קורה. אולי זה גירושים או מוות, או אולי אתם מרוויחים או מפסידים נכסים משמעותיים. אם הצוואה שלכם לא מדויקת יותר, מהן האפשרויות שלכם? מן הראוי שתחליטו לקרוא את המאמר הזה למן ראשיתו ועד לסיומו, וכך תדלו פרטים נוספים על – ביטול צוואה בכתב יד.

 

ביטול צוואה בכתב יד
ביטול צוואה בכתב יד

מה הינו בעצם ביטול צוואה בכתב יד?

בדקתם את הצוואה שלכם ואתם מבינים שאתם צריכים לעשות שינויים גדולים. אתם יכולים לבצע ביטול צוואה בכתב יד בכל זמן נתון. ביטול צוואה בכתב יד הוא מעין צוואה, וגם עליה לעמוד בתנאי צוואה. במילים אחרות, הביטול חייב להיות בכתב יד, לבצע בנוכחות עדים או להיעשות על ידי נוטריון. הטופס שבו אתם משתמשים על מנת לבטל את הצוואה שלכם עשוי להיות שונה מהצורה של הצוואה המקורית שלכם. ברם, אם הביטול נעשה בכתב יד או נעשה בנוכחות עדים, יש לאשר אותו על ידי בית המשפט או נוטריון לאחר פטירתכם, דבר הכרוך בעלויות ובעיכובים. כמו כן, אתם חייבים להיות בעל יכולת לעשות זאת, במובן המשפטי של המילה. זה אומר שאתם מוכרחים להיות בעלי שליטה מלאה ביכולות המנטליות שלכם. מבוגר תחת חונכות או אדם שהוענק לו מנדט הגנה יכול, במצבים מסוימים, לשנות את רצונו. עם זאת, על מנת ששינוי כזה יהיה תקף, בית משפט חייב להיות מסוגל לוודא שהאדם הבין מה הוא עושה.


ביטול צוואה בכתב יד או תיקון צוואה?

השאלה הכי חשובה להתחיל אתה הינה – האם אתם בטוחים שאתם רוצים לבצע לבטל צוואה בכתב יד או לחלופין שאתם רק רוצים לתקן את הצוואה. ניתן לבטל צוואה באופן חלקי או מלא. בביטול חלקי, חלק מהצוואה המקורית, או תיקון לה (הנקרא קודציל), מתבטל, אבל חלקים אחרים בצוואה אינם. בביטול מוחלט, כל הצוואה המקורית או הקודציל שלה מתבטלת. מצד שני, תיקון לצוואה, הנקרא קודציל, משלים צוואה על ידי שינוי, תיקון או שינוי שלה במקום החלפתה. קודיצילים מפרסמים מחדש צוואה קיימת בתאריך ביצועם, באופן הזה שצוואה קיימת נשארת תקפה, אך משלבת את השינויים של הקודציל. ביצוע קודציל – אם תחליטו שאתם רוצים לתקן את הצוואה באמצעות קודציל, התהליך פשוט יחסית. יש לערוך קודיצילים באותם פורמליות כמו צוואה, המחייבת בדרך כלל שהצוואה תהיה בכתב מודפס חתום על ידי המוריש עם שני עדים או יותר. צוואות מסוימות, הנקראות צוואות הולוגרפיות, הן צוואות הכתובות בכתב יד אשר חייבות להיות חתומות ומתארכות על ידי המוריש ואינן מצריכות עדים כלשהם. אז, בהתאם לסוג הצוואה שיש לכם, בהקלדה או בכתב יד, אתם יכולים לבצע קודציל יעיל באמצעות ביצוע אותו פרוטוקול כפי שהייתם עושים עבור צוואה. ביצוע ביטול צוואה בכתב יד – אם תחליטו שאתם רוצים לבצע ביטול צוואה בכתב יד, תחילה עליכם להחליט אם אתם רוצים לבטל את כל הצוואה או רק חלקים ממנה. נניח שאתם מחליטים שאתם רוצים רק לבטל את כל הקודצילונים שהכנסתם לצוואה מאז הניסוח המקורי; זה יהיה ביטול חלקי, ויחיה את הצוואה המקורית שלכם. ביטול מוחלט, לעומת זאת, מבטל צוואה קיימת וכל קודיצילים שצורפו. ביטול צוואה בכתב יד על פי רוב מתרחש כאשר מסמך הצוואה מושמד. השמדה כוללת שריפה, קריעה, גריסה או השמדה אחרת של הצוואה. אתם יכולים לגרום לצד ג' לבצע ביטול צוואה בכתב יד באמצעות השמדה אם זה נעשה בהנחייתכם ובנוכחות שלכם. לאחר שתבטלו לגמרי את הצוואה שלכם, חשוב לוודא שיש לכם צוואה חדשה להחליף אותה, אחרת, אין ערובה שהנכסים שלכם יחולקו כפי שאתם רוצים לאחר שתמותו. ביטול צוואה בכתב יד יכול להתרחש בכל עת לפני מותכם, אולם אם השארתם כתב או מסמך אחר המבטל את צוואתכם במפורש או במשתמע, זה עשוי להספיק גם לביטולה לאחר פטירתכם. אין די בביטול צוואה בעל פה כדי לבטלה.


מה השימושים של ביטול צוואה בכתב יד?

ביטול צוואה בכתב יד בדרך כלל בכתב. ביטול שימושי במצבים אלה הוא כלהלן – לבטל צוואה קודמת – הביטול יכול לעמוד בפני עצמו ולבטל צוואה קודמת. הנה דוגמה לביטול: "אני מבטל את כל הצוואות שנעשו לפני זה. אם תבטלו צוואה שלמה מבלי לערוך חדשה או מבלי להחזיר צוואה ישנה, ​​העיזבון שלכם יוסדר כאילו נפטרתם ללא צוואה. לבטל חלק מצוואה קודמת – אם תבטלו רק חלקים מסוימים של צוואה קודמת, החלקים האחרים ימשיכו לחול, בתנאי שהם אינם מתנגשים עם הצוואה החדשה. אם תבטלו חלק אחד או יותר מהצוואה שלכם, הדבר עלול להיות מאוד מבלבל עבור מנהל העיזבון שלכם, שיצטרך לשקול את חוסר ההתאמה בין שני המסמכים. זה יכול להוביל לוויכוחים בין היורשים שלכם. לבטל צוואה קודמת ולהביע משאלות חדשות – זה כרוך ביצירת צוואה חדשה ואמירה שהרצונות הקודמים שלכם כבר לא חלים.


לבטל צוואה בכתב יד – על מה ולמה?

די נפוץ שמוריש צריך לשנות צוואה לאחר יצירתה. בעצם, זה נוהג טוב עבור כולם לעיין באופן קבוע במסמכי העיזבון שלו ולעדכן אותם בעת הצורך. במהלך הזמן יחסי משפחה מתפתחים, מצבים פיננסיים משתנים, והמטרות הכלליות משתנות. כתוצאה מכך, החלטות לגבי מה צריך לקרות לרכוש שלכם עשויות להשתנות. לחוק יש כללים הקשורים למה שנדרש כדי לקיים צוואה, לבטל צוואה, לשנות צוואה ולהחיות צוואה שבוטלה. אי עמידה בפורמליות אלו עלולה לגרום לכך שהשינויים לא יהיו תקפים ולא יעקוב אחר רצונותיך במהלך צוואה..


מה הן דרישות הביצוע בכדי לבטל צוואה?

דרישות הביצוע על מנת לבטל צוואה בכתב יד הן – על מנת שצוואה תבוצע כהלכה, ולפיכך, כדי שמסמך המבטל או משנה צוואה יבוצע כהלכה, נדרשים השלבים הבאים –

  1. חתם – המסמך חייב להיות חתום על ידי המוריש בסופו. אם המוריש חותם על המסמך במקום אחר, ולא בסופו, רשאי בית המשפט לקבוע שהוא פסול. החוק מאפשר לאדם אחר לחתום על צוואה עבור המוריש, אך על האדם לחתום עליה בנוכחות המוריש ובהוראת המוריש.
  2. עדים – על המסמך להיות חתום על ידי שני עדים לפחות. העדים צריכים להיות חסרי עניין, כלומר, העדים לא צריכים להיות גם נהנים. אם עד הוא גם נהנה, אזי הצוואה של המוטב תבוטל. אם יש עוד שני עדים חסרי עניין, אזי העד שהוא גם נהנה יהיה רשאי לשמור את מתנת הצוואה שלו. אם העדים לא ראו בפועל את המוריש חותם על הצוואה, על המוריש לאשר בפני העדים שזו חתימתו על הצוואה. זאת ועוד, על העדים לחתום על המסמך.


לסיכום

הרצון שלכם הוא המורשת שלכם, וחשוב שהוא יכיל רק את ההוראות שאתם רוצים. אל תיקחו את העניינים לידיים שלכם על מנת לתקן או לבטל את צוואתכם. במקום זאת, תצרו קשר עם משרד עורכי הדין שלנו, כדי לדון באפשרויות שלכם. עורכי הדין המנוסים שלנו לתכנון עיזבון מוכנים לעזור להבטיח שהצוואה שלכם תענה על הצרכים שלכם ותדאג ליקיריכם לאחר מותכם. כי אנחנו מתמחים בתחום של ביטול צוואה בכתב יד.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: